رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

بدعهدی كره ای ها كار دست بازار لوازم خانگی داد

بدعهدی كره ای ها كار دست بازار لوازم خانگی داد

به گزارش سیمان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینكه كره ای ها در تأمین مواد اولیه كارخانه های تولیدی در ایران بدعهدی كرده اند، اظهار داشت: ممنوعیت واردات، حجم قاچاق و تقلب محصولات را افزایش داد و بارها دیده شده محصولات به نام ایرانی با برند و لوگو محصولات به نام جهانی خارج از فرایند قانونی عرضه، به فروش می رسند.


مرتضی میری در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: خیلی از محصولات لوازم خانگی ایرانی دارای كیفیت قابل توجه و قابل رقابت با محصولات وارداتی هستند اما به علت عدم تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب، محصولات با كیفیت ایرانی نتوانسته اند جایگاه مناسب خویش را در میان مشتریان پیدا كنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: بعضی از محصولات به نام جهانی همچون محصولات كشور كره در ایران تولید می شود كه محصولات تولیدی تحت لیسانس و تولید داخلی، از مواد اولیه وارداتی استفاده می نمایند كه در چند ماه اخیر به دنبال تحریم های یكجانبه و غیرقانونی آمریكا بر ضد اقتصاد و مردم ایران، شركت های كره ای بدعهدی كرده و مواد اولیه تولید را در اختیار كارخانه های داخلی قرار ندادند.
وی تصریح كرد: بدعهدی كره ای ها عاملی شد تا بازار با كمبود كالا مواجه شود و شركت های كره ای با افزایش قیمت محصولات، بازار را با وجود كمبود كالا، راكد كردند و شرایط به سمتی رفت كه قیمت ماشین لباسشویی ایرانی ۱ میلیون تومانی به حدود ۴ میلیون تومان افزایش یافت.
میری خاطرنشان كرد: با عنایت به این مسائل بعضی از تصمیم گیری ها منجر به ممنوعیت واردات كالای با كیفیت شد كه این مورد حجم قاچاق و تقلب در عرضه كالا را به شدت افزایش داد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان كرد: به دنبال ممنوعیت واردات، حجم قاچاق كالا و تقلب در عرضه كالا از راه مبادی غیررسمی و بازارچه های مرزی افزایش یافت و بارها دیده شده محصولات ایرانی به نام با برچسب و تغییر نام به برند و نام محصولات با كیفیت جهانی، از راه پیامك به مشتریان فروخته شده است.
وی تاكید كرد: برای رشد محصولات داخلی با كیفیت باید برندسازی در دستور كار قرار گیرد و دلیل عدم توجه به این موضوع، عرضه بیش از اندازه مجوز فعالیت كارخانه های تولیدی لوازم خانگی است، به صورت مثال ایران با در نظر گرفتن بازارهای صادراتی به نام نیازی به ۲۰۰ كارخانه یخچال فریزر و گاز ندارد.



1398/04/22
14:49:10
5.0 / پنج
4034
تگهای خبر: ایران , بازار , تحریم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
سیمان سیمان