مشكل شركت های بازرگانی بین المللی برای بستن قرارداد جدید با ایران

مشكل شركت های بازرگانی بین المللی برای بستن قرارداد جدید با ایران

سیمان: شركت های كارگیل، بانج و سایر بازرگانان جهانی به سبب تحریم های مالی آمریكا قادر به بستن قراردادهای جدید غذایی با ایران نیستند.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، تجارت مواد غذایی، دارویی و سایر اقلام بشردوستانه از تحریم هایی كه آمریكا امسال مقابل ایران وضع كرد، معاف هستند، اما تحریم هایی كه آمریكا مقابل بخش های مختلف اقتصاد ایران اعمال كرده مانع از همكاری بانك های خارجی با شركت های ایرانی در قراردادهای مختلف همچون قراردادهای بشردوستانه شده است.

بسیاری از بانك های كوچك تر كه در دوران تحریم های قبلی با ایران همكاری داشتند این دفعه قادر به ادامه فعالیت شان نبوده اند.

یك منبع اروپایی آگاه كه مایل نبود كه نامش فاش شود به رویترز اظهار داشت: تحت مكانیزم های فعلی امكان پرداخت پول قراردادها وجود ندارد و خیلی از بازرگانان بین المللی قادر نیستند هم اكنون فعالیت جدیدی در ایران داشته باشند.

منابع بازرگانی غربی و ایرانی اظهار كردند: گروه های آمریكایی كارگیل و بانج و همین طور اولام سنگاپور در بین شركت هایی هستند كه قادر نبودند قراردادهای صادرات جدید برای گندم، ذرت، شكر خام و سایر كالاها را به سبب عدم همكاری بانك های غربی برای انجام مبادلات مالی برای ایران ببندند.

با این حال این شركت ها در این باره حاضر به اظهارنظر نشدند.

تحریم های آمریكا از پنجم نوامبر شروع شد و با این وجود واشنگتن برای شماری از كشورها برای ادامه واردات نفت ایران معافیت موقتی صادر كرده است.




1397/10/01
15:45:52
5.0 / پنج
4177
تگهای خبر: ایران , بازرگانی , تجارت , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
سیمان سیمان