یورو استار قطارهای دو طبقه راه اندازی می نماید
به گزارش سیمان، شرکت «یورو استار» (Eurostar) در رویارویی با افزایش رقابت در مسیرهای بین کانالی میان لندن و سرزمین اصلی اروپا، اعلام نمود که برای بار اول قطارهای دو طبقه را از راه تونل مانش عبور خواهد داد.
به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، «یورو استار» درحال سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی در حداکثر ۵۰ قطار برقی دو طبقه جدید تولید شده توسط شرکت فرانسوی آلستوم است. این شرکت بین المللی پرسرعت در نظر دارد تعداد مسافران سالانه خودرا تا ابتدای دهه ۲۰۳۰، به ۳۰ میلیون نفر افزایش دهد که افزایشی ۵۰ درصدی نسبت به سطح فعلی خواهد بود.
این سرمایه گذاری بزرگ در حالی صورت می گیرد که «یورو استار» با رقابت رو به ازدیادی در راه بین کانالی که انگلیس و فرانسه را به هم متصل می کند، روبرو است و رقبایش احتمالاً به انحصار سه دهه ای این شرکت در خدمات ریلی مسافربری پایان می دهند.
گوئندولین کازناو، مدیرعامل «یورو استار»، روز چهارشنبه، قرارداد آلستوم را به عنوان یک سفارش بزرگ توصیف کرد که برنامه های رشد بلندپروازانه این شرکت را محقق می کند.
آلستوم سفارش اولیه ۱.۴ میلیارد یورویی برای ۳۰ قطار «آوِلیا هورایزن» را تائید کرد و گزینه ای برای ۲۰ قطار دیگر نیز وجود دارد. انتظار می رود تحویل ها تا اواسط دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. قطارهای جدید که مقرر است «یورو استار سلستیا» نام بگیرند، در مقایسه با ناوگان فعلی، ۲۰ درصد افزایش ظرفیت صندلی خواهند داشت.
انتظار می رود هر قطار ۲۰۰ متری حدود ۵۴۰ صندلی داشته باشد، در حالی که می توان دو قطار را به هم متصل کرد تا ظرفیت دو برابر شود. مقرر است ناوگان جدید در سال ۲۰۳۱ وارد سرویس شود و کم کم جایگزین بیشتر قطارهای فعلی «یورو استار» شود. این راه اندازی همین طور از گسترش برنامه ریزی شده این شرکت به مسیرهای جدید، همچون خدمات مستقیم از لندن به ژنو و فرانکفورت، پشتیبانی خواهدنمود.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقاصد جدید به شبکه موجود «یورو استار» که لندن را به پاریس، بروکسل، آمستردام و سایر شهرهای اروپائی متصل می کند، اضافه خواهند شد. «یورو استار» امیدوار است که تنها در راه اصلی لندن-پاریس، تعداد مسافران سالانه را تا سال ۲۰۳۰، از هشت میلیون، به ۱۰ میلیون نفر افزایش دهد.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب