19 اقدام ضدكرونایی سایپا برای آغاز تولید در سال جدید
به گزارش سیمان گروه خودروسازی سایپا با هدف حفظ جریان تولید در كشور و پاسخ به تعهدات خود در زمینه تحویل خودرو به مشتریان، ۱۹ اقدام درون سازمانی و برون سازمانی را بر مبنای مصوبات ستاد ملی مقابله با كرونا انجام داده تا با تلاش در جهت حفظ سلامت كاركنان خود، تولید محصولات در سال جدید را بعد از تایید ستاد ملی مقابله با كرونا آغاز كند.
به گزارش سیمان به نقل از ایسنا و به نقل از سایپانیوز، سال قبل تمامی خطوط و سالن های تولید گروه خودروسازی سایپا تا ۲۸ اسفند ماه فعال بوده اند اما با لطف الهی و به علت اجرای موثر و صحیح اقدامات لازم و پروتكل های بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع كرونا مشكلی در مورد حفظ سلامت كاركنان این گروه خودروسازی پیش نیامد؛ بر این اساس، این اقدمات در شروع سال جهش تولید گسترده تر شده و با جدیت بیشتری اجرا خواهند شد تا علاوه بر تضمین سلامت پرسنل، تولید محصولات سایپا برای پاسخ به تعهدات به مشتریان از سر گرفته شود.
این اقدامات سایپا سبب شد دبیر ستاد ملی كرونا كشور با ارسال نامه ای به مدیرعامل سایپا از اقدامات این گروه تقدیر كرده و هم فرمانده ستاد مقابله با كرونا تهران در بازدید از خط تولید محلول ضدعفونی كننده سایپا اقدام مدیران ارشد سایپا را ایفای یك نقش مسئولانه اجتماعی با درك از نیاز اجتناب ناپذیر و قطعی كشور در حوزه خدمات رسانی عمومی بداند و از این كه سایپا ظرفیت و توان خویش را برای مقابله با شیوع كرونا اختصاص داده از این مجموعه قدردانی كند.
براین اساس، اولین اقدام درون سازمانی این گروه خودروسازی تشكیل كارگروه تخصصی مقابله با شیوع كروناویروس در سایپا در اولین روزهای اسفند ۹۸ بود تا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و در ادامه ستاد ملی مقابله با كرونا اقداماتی جهت پیشگیری از انتشار ویروس كووید-۱۹ در سطح گروه سایپا صورت گیرد.
ضدعفونی مداوم مبادی ورودی، سرویسهای حمل و نقل، سطوح و سالن های تولید به همراه نصب مخازن محلول ضدعفونی در سطح شركت های گروه برای استفاده پرسنل همچون اقدامات درون سازمانی گروه خودروسازی سایپا در جهت گندزدایی از محیط كاری كاركنان بود.
همینطور بلافاصله پس از اعلام مشاهده نمونه هایی از مبتلایان به ویروس كرونا در كشور، از بامداد روز سوم اسفندماه ۹۸ هرروز و در هر شیفت كاری تب سنجی و تست های پزشكی از تمام كاركنان در مبادی ورودی شركت های گروه انجام شد و در ادامه هم با تغییر شیفت های كاری، ضمن كاهش مدت زمان حضور كاركنان در هر شیفت، فعالیت رستوران های كاركنان متوقف و سرو غذا در سطح شركت ممنوع گردید. علاوه براین، تمامی ظروف، یخچال، دستگاه های پخت و پز موجود در واحدها جمع آوری شد و برای موارد ضروری استفاده از ظروف یك بارمصرف در دستور كار قرار گرفت.
در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هم بنر، پوستر و دستورالعمل های رعایت بهداشت فردی در تمام نقاط شركت جهت ارتقای سطح آموزش كاركنان نصب و پیامك های آموزش بهداشت فردی به صورت مستمر و روزانه برای تمام كاركنان گروه خودروسازی سایپا ارسال شد.
تأمین و توزیع ماسك و دستكش بهداشتی در بین كاركنان هم از دیگر اقدام های گروه خودروسازی سایپا در بخش درون سازمانی بوده است.
اما گروه خودروسازی سایپا بعد از شیوع بیماری كرونا و در جهت عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، مجموعه ای از اقدامات برون سازمانی را برای كمك به شبكه نظام سلامت كشور به صورت جهادی در دستور كار قرار داد.
راه اندازی دو سایت تولید ماسك بهداشتی با ظرفیت روزانه ۲۵ هزار عدد ماسك در شركت سایپاآذین و یكی از شركت های زنجیره تأمین گروه خودروسازی سایپا یكی از این اقدامات در واپسین روزهای سال۹۸ بود.
همینطور در اولین روزهای سال جدید و با وجود تعطیلات نوروز و همینطور محدودیت های ناشی از انتشار ویروس كووید-۱۹، خط تولید جهادی محلول ضدعفونی كننده در كمتر از سه روز در شركت طیف سایپا تجهیز و راه اندازی و با دریافت گواهینامه استاندارد سیب سلامت از سازمان غذا و دارو به تولید محلول های ضدعفونی كننده سطوح و دست زیر نظر كارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شروع شد.
علاوه بر تولید محلول و محصولات مورد نیاز شبكه بهداشتی كشور، گروه خودروسازی ساپیا برای ارج نهادن به تلاشهای شبانه روزی جهادگران عرصه سلامت، عرضه خدمات مجانی خودرو شامل حمل خودرو به نمایندگی، اجرت تعمیرات و سرویسهای دوره ای را برای پزشكان و پرستاران فعال در واحدهای درمانی مقابله با بیماری كرونا در نظر گرفت.
از دیگر اقدامات قابل اشاره در حوزه خدمات بعد از فروش گروه خودروسازی سایپا برای مقابله با شیوع بیماری كرونا می توان به توسعه خدمات غیرحضوری و برقراری میز خدمت با استفاده از بسترهای اینترنتی جهت مشتریان و خریداران اشاره نمود كه منجر به كاهش تعداد قابل توجهی از سفرهای درون شهری شده است.
همیاری در اجرای پویش ملی #درخانه بمانیم از راه عرضه خدمات امدادی در درب منازل توسط امدادخودرو سایپا، راه اندازی اولین سامانه آموزش آنلاین تعمیرات فنی خودرو توسط سایپایدك با هدف توسعه آموزش غیرحضوری، تمدید گارانتی محصولات سایپا توسط سایپایدك و عرضه خدمات در محل با هدف پیشگیری از تردد مشتریان در سطح شهرها و نمایندگی ها و افزایش ۲۰ درصدی ناوگان خدمت در محل توسط سایپا با هدف پوشش گسترده خدمات به مشتریان هم از دیگر اقدامات خدمات بعد از فروش گروه خودروسازی سایپا برای مقابله با ویروس كووید-۱۹ بوده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب