مرادی: گردنگیر غرفه داران میدان های تره بار به پرداخت مالیات غیر قانونی می باشد

مرادی: گردنگیر غرفه داران میدان های تره بار به پرداخت مالیات غیر قانونی می باشد

به گزارش سیمان نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس ضمن انتقاد از وضعیت كاری جوانان كرد در میادین میوه و تره بار اظهار نمود: بتازگی به اجاره كننده های این غرفه ها اعلام شده است كه باید درصدی از فروش خودرا تحت عنوان مالیات پرداخت كنند. این اقدام غیر قانونی و غیر منطقی است.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، علی محمد مرادی در جلسه علنی عصر امروز (یكشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاخص فقر یكی از فاكتورهای مهم می باشد كه تاثیر مهمی بر رفاه و وقوع جرم می گذارد. با بررسی های آماری انتشار یافته متوجه می شویم كه استان كردستان در آخرین رده نسبت به استان های دیگر قرار دارد. استانی كه صاحب بهترین زمین های كشاورزی و نیز بهترین معادن سنگ های تزئینی و طلاست اما همیشه بالاترین نرخ تورم و نیز بالاترین نرخ بیكاری برای استان كردستان بوده است.
وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: كردستان جزء مناطقی است كه بالاترین مشاركت را در پشتیبانی از جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری داشته است. این رسم قدردانی نیست كه ما را مفتخر به دریافت بالاترین شاخص فلاكت در كشور كنید. این انتظار را داشتیم كه رسیدگی به محرومیت استان ها را در اولویت قرار دهیم اما آنچه در عمل می بینیم متفاوت می باشد.
نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به وضعیت كردستان از نظر بیكاری و تورم اشاره كرد: تا كی می خواهید به این منطقه از كشور بی توجه باشید؟ یكی از برنامه هایی كه برای رفع معضل بیكاری جوانان وجود داشت، پروژه مجتمع زنجیره ای فولاد بود كه تلاش های بسیاری در چند سال اخیر جهت ایجاد بستر مناسب برای راه اندازی آنها انجام شده است. در سال 97 خبر كلنگ زدن این كارخانه موجب خوشی جوانان كردستان شد اما به سبب بی توجهی به اشتغال جوانان در این منطقه گام های بعدی آن برداشته نشد.
به وزیر مربوطه تذكر می دهم كه در صورت عملیاتی نشدن این پروژه، وضعیت كردستان از لحاظ اعتماد به دولت تدبیر و امید وخیم تر خواهد شد.
مرادی با اشاره به آمار بیكاری و مهاجرت از كردستان به تهران اضافه كرد: تنها كاری كه جوانان كرد در تهران می توانند انجام دهند دو كار است، یا كارگری روزمره می كنند و یا به غرفه های سازمان میادین میوه و تره بار پناه می برند. سازمان میدان های میوه و تره بار متاسفانه در برخی از جایگاه ها كمترین امكانات را برای آنها فراهم نموده اند. به جرأت می توان اظهار داشت كه این امكانات در حد اردوگاه های آوارگان جنگی است.
وی با اشاره به اینكه «جوانان كرد در میدان های میوه و تره بار بدترین شرایط را دارند» افزود: مجبورند برای ادامه زندگی خود این شرایط را تحمل كنند. این جوانان استثمار می شوند. مگر امكان دارد كسی در بدترین شرایط معیشتی زندگی كند، 14 ساعت كار كرده و بدون تعطیلی حتی در ایام جمعه نیز به مردم خدمت كند؟
نماینده مردم قروه و دهگلان در ادامه از اجبار غرفه داران به پرداخت مالیات آگاهی داد و اظهار داشت: بتازگی به اجاره كننده های این غرفه ها اعلام شده است كه باید در كنار هزینه ها و اجاره بالا درصدی از فروش خودرا تحت عنوان مالیات پرداخت كنند. در صورتیكه برمبنای قوانین اعمال شده و به اذعان مدیران عامل قبلی نه تنها نیازی به پرداخت مالیات نیست بلكه هزینه های آب و برق و گاز آنها كاملا بلاعوض بوده است. متاسفانه در اقدامی غیر قانونی و غیر منطقی پرداخت مالیات های سنگین به این قشر اعمال شده است.
وی ادامه داد: بعضی به این اقدام اعتراض كرده اند. به آنها آگهی داده شد كه در صورت ادامه این اعتراض ها مسئله امنیتی خواهد شد. چرا اگر فردی دادخواهی كند، با او اینطور رفتار می كنند؟
مرادی در ادامه با اشاره به اینكه نباید از این قشر مالیات گرفته شود از وزیر اقتصاد و دارایی خواست كه به این مساله رسیدگی كرده و اقدام عملیاتی در این اتفاق به سرانجام برسد.
مرادی درانتها ضمن اشاره به برخی از مشكلات حوزه انتخابیه اش اظهار داشت: چرا باید هیات مدیره سازمان میادین میوه و تره بار افرادی با تحصیلات غیر مربوط وجود داشته باشند آن هم با داشتن چند شغل غیر مرتبط و بطور همزمان. مگر ما در این كشور مدیران و جوانان متخصص كم داریم؟




منبع:

1398/07/15
12:26:05
5.0 / پنج
4252
تگهای خبر: اجاره , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سیمان سیمان