ابراهیمی: علت شیوع تب كریمه كنگو كمبود واكسن نیست

ابراهیمی: علت شیوع تب كریمه كنگو كمبود واكسن نیست

به گزارش سیمان رئیس كمیته دام و طیور كمیسیون كشاورزی مجلس با تاكید بر این كه «علل شیوع بیماری تب كریمه كنگو كمبود واكسن نیست»، اظهار داشت: مشكل اصلی در شیوع و پیدایش این بیماری به سمپاشی و بهداشت محیط زندگی دام باز می گردد.


علی ابراهیمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اخبار انتشار یافته در مورد عدم تامین واكسن از جانب وزارت كشاورزی برای پیشگیری از گسترش بیماری تب كریمه كنگو بیان كرد: تب كریمه كنگو در اثر كنه ها و گزش حشرات انتقال پیدا می كند و با واكسن به صورت كلی قابل پیشگیری نیست. در دام علایم این بیماری وجود ندارد و فقط در انسان این بیماری خویش را نشان داده است.
ایشان در ادامه اظهار نمود: به محض شناسایی كانون بیماری باید سمپاشی صورت گیرد و ترددها در آنجا كنترل گردد.
سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس در ادامه خاطرنشان كرد: تب كریمه كنگو یك بیماری وارداتی است و بیماری بومی در كشور نبوده است. متاسفانه ما نتوانستیم آنطور كه باید با آن مبارزه نماییم و الان در حال بومی شدن است كه یك خطر بالقوه برای كشور به حساب می آید.
وی ادامه داد: علت گسترش این بیماری در عدم وجود واكسن نیست بلكه به سم پاشی و بهداشت محیط زندگی دام باز می گردد. كمیته دام و طیور كمیسیون كشاورزی این مورد را دنبال كرده و به دولت سفارش می نماییم اعتبارات لازم برای مبارزه و ریشه كن كردن این بیماری در نظر بگیرد.
او در آخر اظهار داشت: باید به محض شناسایی این بیماری كانون آن سمپاشی شده تا بیماری ریشه كن شود.



1398/05/02
11:58:52
5.0 / پنج
4226
تگهای خبر: ارز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سیمان سیمان