یك مقام مسئول:
اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات بااینكه دلسوزانه اما كارشناسی نیست
سیمان: سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: سازمان بعنوان ابراز حاكمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم(بند ب ماده 161) بوده و بر طبق این ماده قانونی از تعیین نرخ بلیت هواپیما منع شده است.
به گزارش سیمان به نقل از سازمان هواپیمایی كشوری، رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات درباب بالا بودن قیمت بلیت شركت های هواپیمایی در راه تهران – مشهد، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی كشوری بعنوان ابراز حاكمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده ۱۶۱) بوده و بر طبق این ماده قانونی كه در آذرماه سال ۹۴ ابلاغ گردیده از تعیین تكلیف نرخ درباب بلیت هواپیما منع شده است. وی ادامه داد: اما با وجود این موارد در این چند سال سازمان هواپیمایی كشوری همواره اهتمام كرده با تدابیری شركت های هواپیمایی را در مسیری رهنمون كند تا با محاسبات منطقی در چگونگی درآمد- هزینه های خودشان با رعایت تمامی قوانین و مقررات ایمنی، نرخ های قابل قبولی را ارائه و ابلاغ كنند كه این مهم توسط انجمن شركت های هواپیمایی صورت گرفته و در دسترس عموم قرارداده شده است. جعفرزاده اشاره كرد: سفارش شده تا شركت های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسطه ایی به خصوص در روزهای پیك پروازی و یا به مناسبت های مختلف كه تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ های ارائه شده توسط شركت ها اقدامی نكنند. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با انتقاد از اظهارات اخیر درباب عدم نظارت سازمان هواپیمایی كشوری، اضافه كرد: تعبیر آزادسازی به رها سازی و اینكه بعضی اوقات خبری منتشر می شود كه به اشتباه نرخ یك بلیت بیزینس كلاس كه نوعاً تعداد قابل توجهی هم نیست به بلیت های اكونومی تعمیم داده شده و موجبات نگرانی افكار عمومی را فراهم می آورد بی شك این گونه اخبار كه حتی صراحتاً هم گفته شده كه تا شش برابر اضافه شده و هیچ نظارتی هم نیست نه منصفانه است و نه كارشناسی. وی ادامه داد: این در شرایطی است كه سازمان هواپیمایی كشوری همواره مبادرت به نظارت و بازرسی از شركت ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما را در دستور كار داشته و شكایات ارسالی را مورد بررسی قرار می دهد به شكلی كه در چهارماهه اول امسال به ۳۶۲ شكایات رسیدگی شده است. جعفرزاده اشاره كرد: در مدت مذكور به ۱۴ شكایات ثبت شده در سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی و ۵مورد شكایت ثبت شده در سامانه بازرسی كل كشور پاسخ و همین طور به ۷۳۲ شكایات بوسیله پیامك در سامانه حقوق مسافر پاسخ داده شده است.
منبع: سیمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب