بختیار: دولت در زمینه بیت كوین لایحه بدهد

بختیار: دولت در زمینه بیت كوین لایحه بدهد

سیمان: یك عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه مجلس اجازه قانونی برای تولید بیت كوین تابحال نداده است اظهار داشت: دولت باید در زمینه تولید بیت كوین لایحه ای به مجلس عرضه نماید تا ساز و كار قانونی به خود گرفته و اینگونه تولید بیت كوین می تواند بطور اقتصادی صورت گیرد و مشكل تأمین ارز كشور را برطرف كند.


علی بختیار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قوانین و ضوابط موجود در كشور در مورد بیت كوین بیان كرد: بیت كوین یك امكان جدید در تولید ارز مجازی است و مجلس تابحال نه اجازه قانونی در این زمینه داده است و نه ممنوعیتی در این زمینه داشته است. اگر قیمت تمام شده برق را به صورت واقعی در نظر بگیریم تولید ارز مجازی با عنایت به مصرف برقی كه دارد این سوال ایجاد می شود كه آیا بیت كوین اقتصادی می باشد و یا اقتصادی نیست.
ایشان در ادامه اظهار نمود: اقتصادی بودن تولید بیت كوین با عنایت به مصرف برق آن جای تردید دارد. از جانب دیگر وزارت نیرو كه مسئول تأمین برق واحدهای خانگی و تجاری است این امكان را ندارد كه بتواند برای سودآوری برای افرادی كه تولید ارز مجازی می كنند به آنها برق با تعرفه دولتی عرضه نماید.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس خاطرنشان كرد: تولید بیت كوین احتیاج به یك كار كارشناسی دارد. دولت باید در زمینه بیت كوین لایحه ای را به مجلس عرضه نماید تا مجلس چارچوب معینی برای آن تعیین كند. اینگونه تولید بیت كوین می تواند به صورت اقتصادی صورت گیرد و مشكل تأمین ارز كشور را برطرف كند.
ایشان در ادامه تصریح كرد: می توان بخشی از درآمد حاصل از بیت كوین را به افزایش تولید برق اختصاص داد و یا نیروگاه هایی را مختص این كار ایجاد نماییم. این مورد احتیاج به قانون گذاری دارد و ما انتظار داریم دولت در این زمینه لایحه عرضه نماید.
بختیار اضافه كرد: با عنایت به اینكه حالا در شرایط اوج مصرف تولید برق ما كم تر از نیاز كشور است و با كمبود مواجه هستیم و در بعضی از واحدهای صنعتی با مشكل خاموشی مواجه هستیم تولید ارز مجازی با برق دولتی كه مصرف برق آن بالا است توجیهی ندارد و باید سازو كار خاص خویش را داشته باشد.




منبع:

1398/04/17
15:10:17
5.0 / پنج
4243
تگهای خبر: ارز , تولید , عرضه , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
سیمان سیمان