۹۷ تولید سیگار ركورد شكست

۹۷ تولید سیگار ركورد شكست

سیمان: رئیس گروه امور صنعتی مركز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات كشور از تولید ۴۸ میلیارد نخ سیگار پارسال آگاهی داد و اظهار داشت كه این میزان، بیشترین تولید سیگار در تاریخ صنعت دخانیات كشور است.


حسینعلی پور اقبالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه انتظار می رود تا دو سال آینده میزان تولید سیگار به ۶۵ میلیارد نخ كه برآورد مصرف سالانه سیگار در كشور است برسد، از صدور ۱۳ مجوز تأسیس در بخش تولید سیگار آگاهی داد كه پنج واحد آن امسال راه اندازی می شود.
بگفته وی هم اكنون ۲۰ شركت در كشور مشغول به تولید سیگار هستند.

همه سیگارهای خارجی بازار قاچاق نیستند!
ایشان سپس با اشاره به توقف واردات سیگار به كشور در سال گذشته، اظهار نمود: برآوردها از میزان قاچاق سیگار متفاوت می باشد و آمارهای متنوعی از طرف سازمان های مختلف نمایش می شود، اما برآورد مركز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات از قاچاق، ۱۰ تا ۱۵ میلیارد نخ است.
رئیس گروه امور صنعتی مركز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات كشور افزود: البته با عنایت به اینكه سیگار برگ در كشور تولید نمی گردد، سالانه كمتر از یك میلیون نخ از این نوع سیگار به كشور وارد می شود كه با عنایت به ناچیز بودن مقدار آن در آمارها حساب نمی گردد.
پور اقبالی در ادامه تولید نشدن برخی برندهای پرمصرف و سخت بودن كنترل مرزها را همچون عوامل قاچاق سیگار در كشور دانست و اشاره كرد: با عنایت به محدودیت های وضع شده از طرف وزارت بهداشت كه بعضی از برندهای جدید را به سبب مسائل تبلیغاتی ممنوع اعلام نموده، تعدادی برندهای خارجی نمی توانند مجوز تولید دریافت نمایند.
او همینطور اشاره كرد كه همه سیگارهای خارجی در بازار قاچاق نیستند؛ برخی برندهای خارجی با برند اصلی و تحت لیسانس در كشور تولید می شود كه این برندها به تفكیك به ستاد قاچاق و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها اعلام شده است.
پور اقبالی میزان صادرات را باز ۳۰۰ میلیون نخ عنوان نمود و اظهار داشت كه هم اكنون از میزان صادرات مسافری یا قاچاق عكس برآوردی وجود ندارد.

افزایش تولید؛ راه مبارزه با قاچاق بیشتر از ۱۰ میلیارد نخ سیگار
رئیس گروه امور صنعتی مركز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات كشور با اشاره به اینكه علاوه بر افزایش تعداد واحدهای تولیدی، افزایش تولید شركت هایی كه مجوز تولید دارند باز یكی از برنامه های این سازمان است، اظهار نمود: افزایش تولید منجر به كاهش هزینه تولید می شود و در نهایت سیگار ارزان تر به بازار مصرف می رسد كه خود موجب كاهش میزان قاچاق خواهد شد.
پور اقبالی همین طور با اشاره به ضرورت تسهیل تأمین مواد اولیه تولید سیگار كه پارسال با مشكلاتی مواجه بوده، اشاره كرد: برنامه دیگری كه برای مبارزه با قاچاق در نظر گرفته شده در سطح توزیع است و توزیع كنندگان با ضرورت دریافت برخی مجوزها و اعمال نظارت ها كنترل می شوند.



1398/01/19
14:30:34
5.0 / پنج
4109
تگهای خبر: ارز , بازار , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سیمان سیمان