پورابراهیمی:

فقط ۷ درصد از ظرفیت های معدنی كشور شناسایی و اكتشاف شده است

فقط ۷ درصد از ظرفیت های معدنی كشور شناسایی و اكتشاف شده است

سیمان: رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس با تاكید بر ضرورت توافق برای بحث های اكتشافی معادن اشاره كرد: باید اولین اقدام ما كار اكتشافی باشد برای اینكه بخش عمده ای از پتانسیل های كشور در معادن مغفول مانده و طبق آمار تنها ۷ درصد از ظرفیت های معدنی كشور شناسایی و اكتشاف شده است.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی امروز ۱۷ بهمن ماه در دیدار استاندار كرمان با معاون وزیر صمت و رئیس شركت ایمیدرو در كرمان اظهار نمود: بیشتر از پنج دهه از آغاز فعالیت شركت سیمان در استان كرمان می گذرد و آثار آن در طرح های عمرانی و سرمایه گذاری مشخص است.
وی ادامه داد: بیم كاهش ظرفیت تولید و مشكلات مربوط به كارگران، بیمه و … وجود داشت و پیگیری بهینه سازی خط تولید جدید پس از مدت ها به نتیجه رسیده و این مسئله نهایی شد كه افزایش ظرفیت خط تولید با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از ۲۳۰۰ تن به ۳۶۰۰ تن احداث شود.
پورابراهیمی اشاره كرد: نیمی از مبلغ سرمایه گذاری ریالی و مابقی به صورت ارزی تأمین می شود و مقرر است كار در مدت دو سال صورت گیرد كه این طرح به حفظ تولید، ادامه اشتغال و … كمك می نماید.
نماینده مردم كرمان و راور در مجلس با اشاره به مازاد سرمایه گذاری در حوزه سیمان در كشور بیان كرد: یكی از ظرفیت های جدید، جاده ها و استفاده از رویه بتنی (آر سی سی) در جاده است كه در استان كرمان در جاده شهربابك - هرات این كار عملیاتی شده و ظرفیت های جدید سبب تولید كامل می شود.
ایشان سپس اظهار نمود: افزایش ظرفیت تولید لاستیك بارز درخواست دیگر ماست؛ برای اینكه این شركت یكی از مجموعه های شاخص كشور است و ظرفیت مورد نیاز این شركت به شدت افزایش یافته می توانیم با افزایش ظرفیت تولید، هم نیاز داخل را رفع كرده و هم ظرفیت صادراتی باز در آینده مجدد احیا شود.
پورابراهیمی اظهار داشت: در ماه های اخیر شاهد تصمیمات غیركارشناسی در شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بودیم كه طرح توسعه لاستیك بارز از كرمان به جای دیگر برود.
وی اشاره كرد: برآورد كردیم كه ۱۱۰ میلیون یورو منابع ارزی و ۷۰۰ میلیارد تومان ریالی به مجموعه هزینه ها با اجرای طرح در جای دیگر غیر از كرمان اضافه می شود، كه خوشبختانه این مساله متوقف شده و درخواست داریم به جد این مساله مدیریت شود.
رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان كرد: بخش زیادی از منابع شركت ایمیدرو از بهره برداری معادن استان كرمان است و درخواست داریم قسمتی از زیرساخت هایی كه تكالیف در رابطه با حوزه تخصصی است، در زیرساخت معادن، جاده و ایمنی هزینه شود.
وی ادامه داد: مسئله دیگر تصمیم گیری درباب پهنه هایی است كه در اختیار ایمیدرو است كه قسمتی از آن در شهرستان راور قرار دارد و درخواست داریم یا خود شركت یا با مشاركت بخش خصوصی سمایه گذاری كند و یا به بخش خصوص جدید كار واگذار شود برای اینكه حبس این پهنه ها به صلاح كشور نیست.
پورابراهیمی با تاكید بر ضرورت توافق برای بحث های اكتشافی معادن اشاره كرد: باید اولین اقدام ما كار اكتشافی باشد برای اینكه بخش عمده ای از پتانسیل های كشور در معادن مغفول مانده و طبق آمار تنها ۷ درصد از ظرفیت های معدنی كشور شناسایی و اكتشاف شده است.



1397/11/17
17:16:37
5.0 / پنج
4161
تگهای خبر: ارز , بخش خصوصی , تولید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سیمان سیمان