خجسته: باید تمام شبكه های اطلاعاتی موجود در وزارت خانه ها با هم ارتباط داشته باشند

خجسته: باید تمام شبكه های اطلاعاتی موجود در وزارت خانه ها با هم ارتباط داشته باشند

سیمان: رئیس فراكسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مجلس اظهار داشت: وضعیت امروز ما دلار ۱۹ هزار تومان است هر چند كه می گویند دلار ۱۰-۱۱ هزار تومان است اما قیمت اجناس و اقلام ۱۹ هزار تومان است.این كاهش كاهش صوری است بودجه ۹۸ متناسب با واقعیت های جامعه یعنی وضعیت معیشت مردم نیست.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، امیر خجسته عضو هیات رئیسه كمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۸ از جانب رئیس جمهور به مجلس اظهار نمود: رئیس جمهور هنگام تقدیم بودجه همانند یك نماینده منتقد صحبت كرد. نه بعنوان رئیس جمهوری كه باید واقعیت های جامعه را تشریح كرده، راهكار دهد و مشكلات را متناسب با راهكارها حل بنماید.

وی با بیان این كه «بودجه متناسب با واقعیت ها نیست» اظهار داشت: وضع امروز ما دلار ۱۹ هزار تومان است. ما بارها تشریح و تاكید كردیم كه ارز را كنترل نماییم اما امروز می بینیم كه دلار ۱۹ هزار تومان است بااینكه ۱۰ هزار و ۱۱ هزار تومان می گویند. اما قیمت اجناس و اقلام برمبنای ۱۰ یا ۱۱ هزار تومان نیست؛ بلكه ۱۹ هزار تومان است.

خجسته در پاسخ به اعتراض نمایندگان در خصوص این كه قیمت دلار ۱۹ هزار تومان نیست اشاره كرد: تعصب نداشته باشید. این كاهش كاهش صوری است. چه كسی باید قیمت ها را كنترل كند؟ قیمت اجناس و اقلام الان بالا است، باید پایین بیاید. قیمت ها دوبله و سوبله شدند. چرا تعصب نشان می دهید؟

رئیس فراكسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مجلس اضافه كرد: واقعیت های جامعه یعنی معیشت مردم. در واقع معیشت مردم آغازین نكته ای بود كه باید آنرا در نظر گرفت. بودجه ۹۸ با واقعیت های جامعه متناسب نیست. آیا رتبه بندی معلمان در بودجه دیده شده است؟ آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه دیده شده است؟

نماینده مردم همدان و فامنین از مجلس و كمیسیون اقتصادی مجلس خواست كه لطمه ها و قیمت ها و اقشار لطمه پذیر را دریابند و بودجه را متناسب با آنان مدیریت كنند.

این عضو هیات رئیسه كمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تاكید بر این كه بودجه متناسب با واقعیات نیست اظهار نمود: آیا كسانی كه در روستا هستند با یارانه ی ۴۵ هزار تومان می توانند زندگی كنند؟ آیا افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها متناسب با تورم موجود است؟ قانون می گوید كه افزایش حقوق باید متناسب با درآمد باشد؟

وی اضافه كرد: مجلس باید در این مسائل تصمیم گیری متناسب بكنند تا اجازه ندهد كه معاندین ضد انقلاب و استكبار جهانی با هدف مصادره به مطلوب وضعیت معیشتی مردم را به شكل دیگری مدیریت كنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در واكنش به ادامه انتقاداتی كه سایر نمایندگان به سخنان او وارد كردند اظهار داشت: بله شما درست می گویید قیمت دلار پایین آمده و این خیلی خوب است اما اجناس باز باید متناسب با آن پایین بیاید. گوشت ۸۰ هزار تومان چیست؟ ما نباید تعصب داشته باشیم. باید با واقعیت های جامعه مواجه شده و برمبنای آن تصمیم گیری نماییم.

وی با اشاره به فرصت سوزی های صورت گرفته در عدم نظارت بر قیمت ها اظهار داشت: ما سلطان فرصت سوزی هستیم. اگر در دوران پس از عید قیمت ها را كنترل و نظارت می كردیم دلار بالا نمی رفت. در كشور سكوت به وجود آمد و دلار به ۱۹ هزار تومان رسید، حال به ۱۰ هزار تومان رسید است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خجسته اظهار داشت:. همه باید كمك كنند كه دلار پایین بیایید شما هم كمك كنید.

نماینده مردم همدان درانتها نطق خود با اشاره به لزوم شفافیت اظهار داشت: شفافیت یعنی اینكه تمام شبكه های اطلاعاتی كه در وزارت خانه ها وجود دارد با هم ارتباط داشته باشند. ما در بازدیدی كه در گمركات سراسر كشور داشتیم متوجه شدیم كه این شبكه ها با هم مرتبط نیستند. وقتی می بینیم ۳۴ هزار خودرو به صورت غیر قانونی از ساعت ۲ شب تا ۴ بامداد ثبت سفارش میگردد این به این معنا است كه اطلاعات در اختیار شبكه ها نبوده و شبكه های اطلاعاتی به هم مرتبط نیستند.




1397/10/12
15:04:00
5.0 / پنج
4088
تگهای خبر: ارز , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سیمان سیمان