در نشست سه جانبه توافقنامه چهابهار مطرح شد؛

استقبال مقامات هندی از طریق آهن چابهار-زاهدان

استقبال مقامات هندی از طریق آهن چابهار-زاهدان

سیمان: قائم مقام وزیرامور خارجه هند اظهار داشت: این كشور بی صبرانه منتظر افتتاح طرح های راه آهن چابهار-زاهدان و خواف- هرات است.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، تیرو مورتی قائم مقام وزیر امور خارجه هند در نشست شورای هماهنگی موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه ایران، هند و افغانستان (موافقتنامه چابهار) اظهار داشت: بندر چابهار كانون حمل و نقلی منطقه محسوب شده و می تواند در توسعه روابط تجاری سه كشور ایران، هند و افغانستان موثر باشد.
وی با اشاره به اینكه كشتیرانی شریان حیاتی كشورها برای توسعه محاسبات اقتصادی به حساب می آید، افزود: راه اندازی این كریدور و امضای موافقتنامه چابهار به هماهنگی بیشتر كشتیرانی كشورها منجر خواهد شد.
قائم مقام وزیر امور خارجه هند با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقلی میان سه كشور به خصوص در راه ایران خاطرنشان كرد: پروژه راه آهن خواف-هرات و چابهار به زاهدان، دو پروژه ریلی مهم هستند كه در دست راه اندازی هستند و بهره برداری از آنها مشكل سختی ارتباط ایران با افغانستان را برطرف خواهد نمود.
مورتی با تاكید بر اینكه هند مشتاقانه منتظر افتتاح این پروژه هاست، اظهار داشت: بندر چابهار در راه ارتباطی هند به آسیای میانه قرار دارد و می توانیم این بندر را به كانون فعالیت های ترانزیتی خود تبدیل نماییم.
قائم مقام وزیر امور خارجه هند با اشاره به برگزاری مسابقه رالی اتومبیلرانی INSTC كه امسال میلادی برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری این مسابقه اتومبیلرانی از مسیر كریدور چابهار می تواند در شناسانده شدن این دالان و تثبیت موافقتنامه چابهار موثر باشد.
این مقام ارشد وزارت امور خارجه هند تصریح كرد: ریزه كاری های ابتدایی امضای موافقتنامه امكان دارد سرعت پیشرفت كار را كند كند اما هر چه دقت كار در ابتدا بیشتر باشد در نهایت مطمئن تر می توان همكاری ها را ادامه داد، ازاین رو باید مناسبات امضای موافقتنامه به صورت گام به گام عملیاتی شود.
مورتی در انتها تعهد كامل هند را به موافقتنامه چابهار اعلام نمود.

1397/08/01
20:16:38
5.0 / پنج
4127
تگهای خبر: ایران , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سیمان سیمان