جزئیات محدودیت های صادراتی ایران به افغانستان

جزئیات محدودیت های صادراتی ایران به افغانستان

سیمان: در حالیكه گفته می شد صادرات كالا به افغانستان متوقف شده، گمرك ایران اعلام نمود كه صادرات كالا به این كشور ادامه دارد و محدودیت های صادراتی به افغانستان تنها در مرز ماهیرود است.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، آنچه كه از اطلاعات دریافتی از گمرك به نظر می آید گمرك فراه افغانستان به دلایل نامعلوم و نامشخص، صادرات مواد سوختی، فولاد، سیمان و كاشی و سرامیك از این مرز را ممنوع كرده است، اما از دیگر مرزهای ایران و افغانستان امكان صادرات این كالاها وجود دارد.

از سوی دیگر، صادرات سایر كالاها حتی از مرز ماهیرود به غیر از چهار قلم كالای مذكور امكان پذیر بوده و انجام می گردد و در مورد این چهار كالا هم دفتر بین الملل گمرك ایران در حال مكاتبه و پیگیری مبحث از گمركات افغانستان بوده و نتیجه این پیگیری ها بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

این در حالی است كه محمد زبیر رحیمی، رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات افغانستان، درباره ممنوعیت صادرات برخی كالاها از ایران به افغانستان در گمرك فراه این كشور، گفته است: متاسفانه ولایت فراه در این روزها دچار مشكلات ناامنی شده و گمرك این ولایت هم دچار فساد شده است.

وی ابراز امیدواری كرده است كه این مشكل بزودی از جانب دولت مركزی افغانستان حل خواهد شد.

بر اساس نامه موجود، صادرات چهار قلم كالای ایرانی در گمرك فراه افغانستان پذیرش نمی گردد و صادركنندگان می توانند با استفاده از مرزهای جایگزین همچون گمرك دوغارون و میلك این كالاها را به افغانستان صادر كنند.




1397/06/25
14:37:37
5.0 / پنج
4289
تگهای خبر: ایران , صادرات , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
سیمان سیمان