جزییاتی درباره پاركینگ پر از خودرو ایران خودرو كرمانشاه

جزییاتی درباره پاركینگ پر از خودرو ایران خودرو كرمانشاه

سیمان: با افزایش قابل توجه قیمت خودرو در بازار، گمانه زنی هایی درباره جلوگیری از ورود خودرو به بازار از جانب شركت های خودروسازی عنوان شد و همین امر سبب شد نظارت بر فعالیت این شركت ها افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، به تازگی تصاویری از پاركینگ كارخانه ایران خودرو كرمانشاه انتشار یافته كه دپوی چند هزار دستگاه خودرو را نشان داده است و این شائبه را بوجود آورده كه این خودروها با هدف گران شدن به بازار ارائه نشده است.
طی روزهای گذشته مسئولان نظارتی استان كرمانشاه همچون مدیركل تعزیرات حكومتی بازدیدی از این شركت داشتند تا احتمال احتكار خودرو را بررسی كنند.
مدیركل تعزیرات حكومتی استان كرمانشاه با اشاره به بازدیدی كه از كارخانه ایران خودرو صحنه صورت گرفته، اظهار داشت: در این بازدید فعلا به گزارشی درباره احتكار خودرو نرسیدیم.
داریوش جودكی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه كرمانشاه اظهار نمود: بر مبنای آنچه كه مسئولان كارخانه اعلام نمودند دلیل توزیع نشدن بعضی از خودروها كمبود قطعات است و به محض اینكه قطعه به دست كارخانه برسد، خودروها تكمیل و ظرف مدت كوتاهی روانه بازار می شوند.
وی با اشاره به اینكه بررسی بیشتر مبحث در حال انجام می باشد، تصریح كرد: بزودی نتایج بررسی ها نهایی مشخص شده و به اطلاع مردم خواهد رسید.
محمد ملكی مدیرعامل ایران خودرو كرمانشاه هم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه كرمانشاه، درباره وجود تعدادی خودرو در پاركینگ این واحد صنعتی اظهار داشت: بعنوان خودروساز ملزم هستیم خودرو را تكمیل و با تمام قطعات به مشتری تحویل دهیم و خودروهایی كه اكنون در پاركینگ وجود دارند خودروهایی هستند كه به علت كمبود تعدادی از قطعات امكان تجاری شدن آنها وجود ندارد.

ملكی تعداد این خودروها را حدود 1400 دستگاه اعلام نمود و اضافه كرد: این تعداد شناور است، چونكه در خلال روز تولید ما ادامه دارد و امكان دارد به تعداد خودروهایی كه كسری قطعه دارند اضافه شود و یا قطعه به دست ما برسد و خودروها را تكمیل و تجاری نماییم.
وی افزود: هر خودرویی كه از نظر قطعات تكمیل و تایید نهایی شود ظرف مدت كمتر از 72 ساعت سند خورده و تجاری می گردد و در بعضی موارد این زمان حتی تا 24 ساعت هم كاسته می شود.
مدیرعامل خودروسازی كرمانشاه با اشاره به تعطیلات تابستانی كارخانه خودروسازی كه هر سال به منظور اوورهال دستگاه ‎ها انجام می شود، عنوان كرد: این تعطیلات امسال از 31 مرداد تا 9 شهریور بود. ما حتی در همین ایام هم به منظور رفاه حال مردم تعدادی از نیروها را نگه داشتیم و با تامین قطعات توانستیم حدود 900 دستگاه خودرو را تكمیل و روانه بازار نماییم.
ملكی با اشاره به اینكه خط تولید ایران خودرو حتی در شرایط كمبود قطعه هم برقرار است و با مجوز معاونت كیفیت ایران خودرو تولید ادامه دارد، تصریح كرد: استمرار تولید بیشتر از اینكه تولید خودرو با كسری قطعه متوقف شود به نفع مصرف كننده است، چونكه در این صورت با تامین قطعات در زمان كوتاهی خودرو تكمیل و تجاری می گردد.
وی از كاهش سراسری تولیدات ایران خودرو به علت كمبود قطعات هم یاد كرد و اظهار داشت: تولیدات خودروسازی كرمانشاه هم به هم دلیل از 120 دستگاه در روز به 80 مورد رسیده است.
مدیرعامل خودروسازی كرمانشاه ضمن شفاف خواندن عملكرد این واحد و اینكه چیزی برای مخفی كردن وجود ندارد، افزد: همواره آماده بازدید مراجع نظارتی هستیم. حتی پیشنهاد دادیم كارگروهی به صورت هفتگی و با حضور مراجع نظارتی به منظور عرضه گزارش تولیدات ما برگزار گردد.
ملكی اظهار داشت: به علاوه آماده ایم گزارش روزانه این واحد صنعتی، تعداد خودروهای تولیدی، تعداد خودروهایی كه تجاری می گردد و تعداد خودروهایی كه به علت كسری قطعات قابل عرضه نیست را عرضه نماییم.



1397/06/13
16:31:48
5.0 / پنج
4223
تگهای خبر: ایران , بازار , تولید , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
سیمان سیمان