آخوندی مطرح كرد؛

افزایش مبادلات تهران-باكو، راه های ترانزیتی توسعه می یابند

افزایش مبادلات تهران-باكو، راه های ترانزیتی توسعه می یابند

سیمان: اردبیل – وزیر راه و شهرسازی رشد مناسبات اقتصادی را در گرو بهبود وضعیت زیرساخت های جاده ای و ترانزیتی دانست و از برنامه ریزی برای توسعه راه های ترانزیتی در مناطق مرزی كشور اطلاع داد.


به گزارش سیمان به نقل از مهر، عباس آخوندی عصر پنجشنبه در بازدید از پایانه و گمرك بیله سوار در شمال استان اردبیل با اشاره به اینكه عدم توسعه جاده های ترانزیتی می تواند به مبادلات اقتصادی با كشورهای همسایه تاثیر منفی بگذارد، اضافه كرد: ازاین رو رشد این راه ها در دستور كار قرار گرفته است.
وی نقص زیرساخت های جاده ای را در فرار سرمایه گذاران از مناطق مرزی بعنوان دروازه صادراتی و اقتصادی كشور دخیل دانست و خاطرنشان كرد: هم اكنون برخی مناطق مرزی همچون شهرستان بیله سوار به لحاظ راه های ترانزیتی با مشكلات و ضعف هایی روبرو هستند كه به دنبال رفع آن هستیم.
وزیر راه و شهرسازی توسعه راه های ترانزیتی در این مناطق را بسیار حائز اهمیت دانست و متذكر شد: بعنوان مثال سال قبل با استفاده از پایانه مرزی بیله سوار در استان اردبیل بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر از اتباع جمهوری آذربایجان به ایران سفر كردند كه نشانگر اهمیت این پایانه و لزوم توجه به آن است.
وی با اشاره به اینكه تردد مسافر و خودرو از این پایانه هر سال بیشتر می شود، افزود: چنانچه روزانه به طور متوسط بیش از شش هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان و ۱۷۶ دستگاه كامیون باربری از این پایانه وارد خاك ایران شده و یا از آن خارج می شوند.

مناسبات اقتصادی تهران و باكو در حال گسترش است
آخوندی با تاكید بر اینكه مناسبات اقتصادی تهران و باكو در حال گسترش بوده و این مهم را می توان در فعالیت پویا و شبانه روزی گمرك و پایانه مرزی بیله سوار مشاهده كرد، بیان داشت: در كنار توسعه مناسبات و تبادلات اقتصادی باید راه های ترانزیتی هم توسعه می یافت اما امروز شاهدیم كه وضعیت راه های شهرستان بیله سوار بعنوان جاده ترانزیتی رضایت بخش نیست.
وی با اشاره به اینكه احداث و یا تكمیل جاده های مناسب در این شهرستان مرزی كه دارای گمرگ بین المللی بعنوان ركن مهم اقتصادی می باشد، باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح كرد: براین اساس وزارت راه و شهرسازی توسعه جاده های ترانزیتی در بیله سوار و مسیرهای منتهی به پایانه و گمرك این شهر را در اولویت قرار داده است. گفتنی است وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از پروژه های عمرانی و راهسازی و بررسی مشكلات طرح های در دست اجرا امروز پنجشنبه به شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در شمال استان اردبیل سفر كرده است.

1397/05/21
13:37:52
5.0 / پنج
3977
تگهای خبر: راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان