تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

به گزارش سیمان، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن اطلاع داد و اظهار داشت: ۱۰۰ نقطه برای شهرک سازی مکان یابی شده که ۶۰ نقطه آن به تصویب رسیده است.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن امروز (سه شنبه، بیست ودوم خردادماه) در نشست خبری ضمن اشاره به این که ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تخصیص داده شده است، اظهار داشت: در قسمت زمین در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی افتاد و تا قبل از استقرار دولت برنامه جدی در قسمت مسکن وجود نداشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم تأمین زمین برای ساخت مسکن با کندی انجام می شد و حتی در مقاطعی با توقف همراه بود، به صورتی که با کسری شدید زمین مواجه بودیم.
وی از تحصیل ۱۵۳ هزار هکتار زمین در یک هزار روز خدمات دولت سیزدهم اطلاع داد که ۱۱۰ هزار هکتار آن برای ساخت مسکن مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفت.
مالکی عنوان کرد: از آمار یاد شده ۴۸ هزار هکتار به صورت قطعی در اختیار طرح مسکن قرار گرفت و با تخصیص ۳۱ هزار هکتار برای مسکن هم در کارگروه های کارشناسی مخالفت شد؛ این مسئله نشان داده است ما هر زمینی را برای ساخت مسکن اختصاص ندادیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی از به کارگیری ۵۰ مشاور تخصصی شهرسازی خبره به منظور مکانیابی شهرک های مسکونی در سطح کشور اطلاع داد و اظهار داشت: حاصل مطالعه این افراد شناسایی ۱۰۰ نقطه در کشور به منظور شهرک سازی بود که تابحال ۶۰ شهرک مرحله تصویب را در کارگروه های فنی تخصصی و شورای برنامه ریزی طی کرده و عملیات اجرایی آماده سازی و ساخت در ۱۱ شهرک هم شروع شده است.
وی افزود: در مدت یک هزار روز خدمات دولت سیزدهم پنج هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه ها و نهادها شناسایی شد و همینطور در توافق با بخش خصوصی و نهادهای دارای زمین ۲۳ هزار هکتار زمین شناسایی و بخش زیادی از توافقات به این منظور انجام شد. در عین حال توافقاتی در همین زمینه با بنیاد مستضعفان و اوقاف داشتیم.

1403/03/22
15:39:56
0.0 / پنج
283
تگهای خبر: بخش خصوصی , تخصص , خدمات , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیمان سیمان