اتمام ارزیابی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه پایتخت تا تابستان

اتمام ارزیابی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه پایتخت تا تابستان

به گزارش سیمان، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برنامه آن مرکز برای اتمام ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه پایتخت تا تابستان سال جاری اطلاع داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اظهار داشت: ارزیابی ساختمان های مهم و بلند مرتبه مبحث مهمی است که بر مبنای جز (۵ بند ض ماده ۱۴) قانون مدیریت بحران انجام آن برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان ها و نهادها قرار گرفته است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در مورد ارزیابی ساختمان های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال قبل در چارچوب تفاهمی که با شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران داشتیم، کار شروع شد. پارسال در مرحله نخست، یکهزار و ۵۰۰ ساختمان ارزیابی و نتایج ارزیابی در چارچوب چهار گروه ناایمنی سازه شامل ایمنی جزئی (نیاز به بررسی کفایت مدارک طراحی و ساخت)، ناایمن خطر کم (نیاز به بررسی محتوایی مدارک طراحی و ساخت)، ناایمن با خطر زیاد (نیاز به ارزیابی کمی ایمنی و در صورت نیاز بهسازی)، ناایمن خطر خیلی زیاد (ضرورت تخریب و نوسازی) به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران عرضه شد.
وی افزود: سال جاری هم بررسی و ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان که احتمال خطر برای آنها می رود تا اواخر تابستان صورت خواهد گرفت و از تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان پایتخت که احتمال خطر برای آنها از نظر ایمنی وجود دارد، تابحال ارزیابی یکهزار و ۲۰۰ ساختمان به اتمام رسیده و نتایج بررسی ها به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران عرضه شده است. بررسی باقیمانده ساختمان ها هم درحال انجام و برنامه ریزی است.
حیدری اشاره کرد: ساختمان های پرخطر شناسایی شده در چهار گروه تقسیم بندی می شوند که تقسیم بندی آنها از مقاوم سازی تا تخریب پیگیری خواهد شد. ساختمان هایی که احتیاج به مقاوم سازی دارند به مراجع ذی صلاح معرفی می گردند تا روند مقاوم سازی برای آنها در توافق با مالک صورت گیرد و ساختمان هایی که از راه مقاوم سازی و سایر روش ها امکان مقاوم سازی نداشتند و باید تخریب می شدند مبحث از راه معرفی ساختمان ها به مراجع ذی صلاح پیگیری و دنبال خواهد شد.


منبع:

1403/03/18
13:10:29
0.0 / پنج
229
تگهای خبر: ارز , ساختمان , عرضه , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
سیمان سیمان