تداوم بارش پراکنده باران تا روز سه شنبه

تداوم بارش پراکنده باران تا روز سه شنبه

به گزارش سیمان، سازمان هواشناسی از بارش های پراکنده باران در بعضی استان ها همچون تهران طی امروز تا سه شنبه اطلاع داد و برای استانهای ساحلی جنوب و شمال کشور اخطار صادر کرد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، بر مبنای پیشبینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز شنبه در بعضی مناطق اردبیل، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیشبینی می شود، در سایر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف حاکم است.
روز دوشنبه در بعضی مناطق سواحل غربی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش های پراکنده روی می دهد.
روز سه شنبه در بعضی مناطق آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استانهای البرز، تهران و خراسان رضوی بخصوص در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در بعضی مناطق گردوخاک پیشبینی می شود.
طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور بخصوص زابل، از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه در قسمتهایی از شمال شرق، شرق، مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می دهد.
از اواخر وقت امروز تا دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.
هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا
زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیشتر از ۲ متر در مناطق دور از ساحل (با تاکید بر استانهای مازندران و گلستان)
منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ و یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان.
دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان، در دریای خزر.
اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و صدمه به قایق های سبک و تفریحی، صدمه به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال صدمه به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیتهای بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیتهای فراساحلی.
توصیه: منع شنا و فعالیتهای تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیتهای دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت جلوگیری از هرگونه خسارت در حوزه های مختلف.
هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا
زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
زمان پایان: اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیشتر از ۲ متر در مناطق دور از ساحل
منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.
یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر در خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در شرق خلیج فارس.
دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.
اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و صدمه به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت دریایی بخصوص تردد شناورهای سبک، قایق های صیادی و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.
توصیه: منع شنا، منع فعالیتهای تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیتهای ساحلی، فراساحلی، سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.


منبع:

1403/03/13
15:51:58
0.0 / پنج
214
تگهای خبر: كیفیت , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سیمان سیمان