سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی:

انتقال پروازهای اربعین به ترمینال سلام فرودگاه امام مشکل ایجادکرد

انتقال پروازهای اربعین به ترمینال سلام فرودگاه امام مشکل ایجادکرد

به گزارش سیمان، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار داشت: انتقال پروازهای اربعین از ترمینال یک به ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برای ما مشکلات و دردسرهایی ایجاد کرد.


به گزارش سیمان به نقل از مهر، کاپیتان شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری پروازهای اربعین با اشاره به اینکه در عملیات حج سال جاری توانستیم خدمات قابل قبولی به حجاج عرضه دهیم، اظهار داشت: بلافاصله پروازهای اربعین آغاز شد و ما دوره کوتاهی برای بازنگری فنی هواپیماها داشتیم، هواپیماها آماده شد جلسات هماهنگی پروازهای اربعین برگزار گردید.
وی اضافه کرد: تا آخر ۳۱ شهریور خدمات رسانی به زائرین اربعین ادامه دارد، برنامه ریزی های ما برای پروازهای اربعین از ۲۰ شهریور بود اما از ۱۸ شهریور فروش بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین با نرخ مصوب ۶ میلیون تومان را شروع کردیم.
سرپرست ایران ایر اظهار داشت: ۱۹۸ پرواز برای ایام اربعین برنامه ریزی کردیم که تابحال ۸۴ پرواز انجام شده است، ۱۱۴ پرواز در ایام آتی صورت می گیرد.
فرزادی پور خاطرنشان کرد: از ۱۵ تا ۳۱ شهریور ۴۳ هزار و ۵۷۰ صندلی ظرفیت گذاری شده که تابحال ۱۸ هزار و ۳۱۰ صندلی فروخته شده و ۲۵ هزار و ۳۶۰ صندلی باقی مانده است.
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار و ۱۹۴ صندلی برای پروازهای اربعین به فروش رفته و ۸۰۰ صندلی رزرو شده و منتظر تکمیل مدارک است، خاطرنشان کرد: با استقبال بسیار زیاد زائرین اربعین برای خرید بلیت از ایران ایر مواجه شدیم، طی ۷۲ ساعت بیشتر از ۲۱ هزار بلیت به صورت دستی صادر شد و سه روز اول فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت ۲۴ ساعته مشغول فروش بلیت به صورت دستی بودیم.
وی تصریح کرد: اگر ظرفیتی باقی مانده باشد معمولا بین ساعت ۱۹ تا ۲۰ هر روز موارد کنسلی روی سیستم باز می شود.
وی با اشاره به اینکه اگر بلیت ها را روی سامانه می گذاشتیم ممکن بود برخی با تعداد بالا خریداری و بعد با قیمت های بالاتر بفروشند و بازار سیاه ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: سه روش فروش مستقیم، گروهی و اینترنتی داشتیم که البته قبول داریم برای برخی خریداران مشکلاتی به وجود آمد. ۲۱ هزار بلیت به صورت مستقیم و ۴ هزار بلیت به صورت اینترنتی به فروش رسید.
فرزادی پور با اشاره به اینکه فروش سفارشی بلیت اربعین نداریم، بلکه درخواست ها گروهی بوده و مانند بقیه متقاضیان به ترتیب تقاضا به فروش می رسید، افزود: برای مثال هلال احمر هزار نفر از پرسنل خویش را برای اعزام با هواپیما به ایران ایر معرفی نمود که ما این تعداد را نپذیرفتیم.
وی خاطرنشان کرد: حتی اگر صددرصد پروازها به صورت رفت و برگشت با ظرفیت پر صورت گیرد باز هم نرخ بلیت شش میلیون تومانی سودده نیست. فرودگاه نجف به ازای هر مسافر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه خدمات فرودگاهی مطالبه می کند.
فرزادی پور با اشاره به اینکه تا امروز تأخیر آزاردهنده نداشتیم، اظهار داشت: انتقال پروازها از ترمینال یک فرودگاه امام به ترمینال سلام برای ایران ایر مشکلاتی ایجاد کرد، تمام خدمات و تجهیزات مان در ترمینال یک فرودگاه یک امام مستقر است و مجبور شدیم تجهیزات و نیروهای خویش را به دو بخش تقسیم نماییم که دردسرهایی برای ما ایجاد کرد و باید یک مسافت ۳.۵ تا ۵.۵ کیلومتر را بین این دو ترمینال فرودگاه امام جابجا می شدیم.
وی افزود: برخی تاخیرها به خاطر ظرفیت پایین فرودگاه نجف بود و برخی از پروازهای ما بعضاً تا نیم ساعت در آسمان نجف معطل می ماندند تا اجازه نشست داشته باشند.
سرپرست ایران ایر تصریح کرد: هیچ تخلفی در فروش بلیت های اربعین نداشتیم حتی یک بلیت هم بالاتر از نرخ مصوب فروخته نشد. این که فروش گروهی داشتیم تخلف محسوب نمی گردد، اصلاً ظرفیت و بستر فروش اینترنتی نداشتیم.
وی اظهار داشت: در این ایام هیچ یک از پروازهای داخلی و خارجی ما متوقف نشد و سه فروند هواپیمای هما به عملیات اربعین اختصاص یافت و یک هواپیما هم هواپیمای پشتیبان بود.
فرزادی پور اظهار داشت: تا یکی، دو ماه آینده چند فروند هواپیما وارد ناوگان هما می شود اما فعلا ۱۰ فروند از ۱۳ فروند ATR برجامی به علت نبود قطعه زمین گیر است و شرکت فروشنده ATR دیگر به ما قطعه نمی دهد.


منبع:

1401/06/23
11:03:06
0.0 / 5
121
تگهای خبر: ایران , اینترنت , بازار , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
سیمان سیمان