معاون سازمان راهداری:

پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده ای از 10 اسفند ماه شروع می شود

پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده ای از 10 اسفند ماه شروع می شود

به گزارش سیمان معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: بر طبق پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده، پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده ای از ۱۰ اسفند ماه شروع می شود.


به گزارش سیمان به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی در حاشیه دومین نشست سراسری ویدئو کنفرانسی در باره سفرهای نوروزی با میزبانی استان بوشهر عنوان کرد: بر مبنای برنامه ریزی انجام شده مقرر است ۵۰ درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی پیش فروش شود. وی بیان نمود: این اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به علت این است که اگر تصمیم هایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود تعهد و نارضایتی ایجاد نشود. شهرکی ثانوی خاطرنشان کرد: قبل از انتشار کرونا در نوروز ۱۳۹۸ بیشتر از هفت میلیون جابه جایی زمینی در کشور به ثبت رسید بر همین مبنا سال جاری پیشبینی ۱۰ درصد بالاتر از آن ظرفیت در نظر گرفته شد و بر همان اساس برنامه ریزی و پیشبینی ها انجام می شود. وی تصریح کرد: با وجود همه برنامه ریزی های انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیشبینی لازم برای تغییرات احتمالی برنامه ها برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران لحاظ شده است. وی افزود: همه تلاش این سازمان فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است. شهرکی ثانوی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار مینی بوس و ۳۰ هزار سواری پلاک عمومی از راه تشکل های صنفی، کانون ها و شرکتهای حمل و نقل به شکلی در راه خدمت قرار دارند. وی افزود: در جلسه های هماهنگی مختلف و با عنایت به رایزنی های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تأمین امکانات مصرفی رانندگان به نحوی مسائل و مشکلات آنها برطرف و اگر ناوگان احتیاج به تعمیرات دارد، صورت گیرد. شهرکی ثانوی اضافه کرد: در زمان حاضر بیشتر از ۹۸ هزار راننده در بیشتر از ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت حمل و نقل ساماندهی و مسئول عرضه خدمت در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم هستند. وی ضمن اشاره به این که در شیوه نامه های نوروزی سال جاری برش های استانی در نظر گرفته می شود اظهار داشت: در این شیوه نامه ها برای رعایت حقوق مردم و جابه جایی بین شهرهای استان به سفرهای درون استانی نگاه ویژه ای شده است. به قول شهرکی ثانوی هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روان سازی و سرعت بخشی در عرضه خدمات متناسب با شأن مردم است و تلاش این سازمان همواره بر این است که با عنایت به نظارت ها مردم برای داشتن سفری ایمن از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در اتوبوس ها نصب می شود و مسافران می توانند از راه سامانه متمرکز راهداری و پلیس از راه شماره تلفن هایی که اعلام می شود، تماس بگیرند و یا پیامک ارسال نمایند.


منبع:

1400/12/06
13:12:58
0.0 / پنج
395
تگهای خبر: تجارت , تعمیر , حمل و نقل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
سیمان سیمان