مدیرعامل راه آهن:

خصوصی سازی رجا غیرکارشناسی بود

خصوصی سازی رجا غیرکارشناسی بود

مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: شرکت رجا به صورت غیرکارشناسی از شرکت راه آهن جدا شد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، سید میعاد صالحی در مراسم «بهره برداری از ۵۲۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۷۹۴ میلیارد تومان» که بامداد امروز (سه شنبه ۳۰ آذرماه) در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه با نقطه مطلوب در حمل و نقل ریلی فاصله بسیاری داریم، اظهار داشت: برای جبران عقب ماندگی ها تلاش زیادی باید کرد. زمانی که شرکت راه آهن را تحویل گرفتم، تنها ۵۰۰ دستگاه لوکوموتیو فعال (دیزل گرم) در شبکه ریلی تردد می کرد، درحالی که کل لوکوموتیوهای موجود در کشور ۹۵۰ دستگاه است که کمتر از ۲۰۰ سال آن ۲۰ سال است بعنوان انبار قطعه استفاده می شود، کمتر از ۲۰۰ دستگاه دیگر در سه سال گذشته زمین گیر شده که ۶۰ تا ۷۰ دستگاه آن سال جاری فقط زمین گیر شده بود این در شرایطی است که ۱۵ هزار کیلومتر ریل داریم که تعداد بیشتری لوکوموتیو می طلبد.
وی ضمن اشاره به اولویت قانون برنامه ششم توسعه در خصوص دستیابی به ۲۰ درصد سهم ریل از مسافر و ۳۰ درصد از بار اظهار داشت: با این اولویت بندی قانون برنامه ششم فاصله بسیاری داریم و توسعه حمل ریلی که مسیر مهمی برای جهش اقتصادی می باشد، احتیاج به اعتبارات و زمان بیشتری دارد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دولت سیزدهم به دنبال سرمایه گذاری در حوزه ریلی است. متوسط سن لوکوموتیوهای مسافری ما کمتر از ۱۰ سال و باری بالای ۳۰ سال است که اگر بازسازی نشود، تخریب مضاعف رخ می دهد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، راه آهن ۲، ۰۰۰ میلیارد تومان به تعمیرکاران لوکوموتیو بدهی دارد و ۳، ۰۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار جهت بازسازی خطوط نیاز دارد.
وی تصریح کرد: در هفت ماهه سال جاری هفته ای بیشتر از ۱.۵ سانحه خروج از خط داشتیم. همینطور از آغاز سال جاری تا آخر ۶ ماهه به صورت متوسط ماهی ۵ لوکوموتیو از سیر خارج می شد درحالی که ایمنی خط قرمز دولت سیزدهم در حمل و نقل ریلی است.
صالحی با اشاره به اینکه رجا به صورت غیرکارشناسی از طریق آهن جدا شد، اظهار داشت: راه آهن هیچ واگن مسافری ندارد و همه آن در اختیار بخش خصوصی است. با این وجود معتقدیم باید در حوزه حمل و نقل ریلی مسافری، سندی در جهت توسعه انسانی تدوین شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۸ تا ۱۰ سال گذشته نسبت به رقبایمان عقب ماندگی بسیاری داریم. تقاضاهای بین المللی ما در بخش راه آهن مناسب نبوده که باید بروزرسانی شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت ترانزیت ریلی اظهار داشت: مسیر ایران برای تردد کالا میان شرق و غرب و از چین به اروپا یکی از بهترین مسیرها است. دولت سیزدهم هم اولویت همکاری را با کشورهای همسایه قرار داده که فرصت ترانزیتی خوبی برای کشور بوجود می آورد.

1400/09/30
22:34:22
0.0 / پنج
514
تگهای خبر: ارز , ایران , بخش خصوصی , تعمیر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
سیمان سیمان