مقام مسئول در سازمان هواپیمایی خبر داد؛

اگر زائرین اربعین بلیت را گران خریده اندمابه التفاوت برمی گردانیم

اگر زائرین اربعین بلیت را گران خریده اندمابه التفاوت برمی گردانیم

مدیرکل نظارت بر ایرلاین های سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: اگر مسافران بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین را گرانتر از ۵ میلیون تومان خریده اند، ایرلاین ها ملزم به بازگرداندن مابه التفاوت هستند.



حسن خوشخو دقایقی قبل در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره پروازهای اربعین اظهار نمود: هر ساله در مراسم اربعین و پروازهای این مراسم، تصمیاتی از جانب سازمان هواپیمایی کشوری اتخاذ می شود. سال جاری هم بر مبنای رویه سالهای گذشته نشستی در ۲۴ شهریور با حضور شرکتهای هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها و سازمان حج و زیارت برگزار و مقرر شد نرخ مصوب برای پروازهای اربعین در نظر بگیرند که به مردم و ایرلاین ها ابلاغ گردید.
وی نرخ مصوب تهران-نجف-تهران ۵ و مشهد-نجف-مشهد را ۶ میلیون تومان و مسیر یکطرفه را تهران-نجف ۳.۲ و مشهد-نجف ۴ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری شرکتهای هواپیمایی را ملزم کرد که اگر مسافر، تقاضای پرواز دو طرفه داشت، به آنها بلیت دوطرفه عرضه کنند اما امکان دارد در روز اربعین و فردای آنکه تقاضای زیادی برای برگشت هست، امکان انتقال ۶۰ هزار زائر با پرواز وجود ندارد و احتیاج به تعداد پروازهای بیشتری دارد.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها و شرکتهای هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری بیان نمود: برخی تخلفات در ا ین خصوص وجود داشت که برخی از عرضه کنندگان و فروشندگان بلیت و شرکتهای هواپیمایی تخلف کرده اند و به اجبار بلیت یکسره برای مسافران صادر کردند.
وجوه اضافه تر از نرخ مصوب به مسافر عودت داده می شود
وی افزود: آن دسته از مسافرانی که به هر علتی به ایرلاین رجوع و بلیتی بالاتر از نرخ مصوب به آنها عرضه شده و یا تاریخی مراجعه نموده اند و نتوانسته اند بلیت دوطرفه از ایرلاین بگیرند، می توانند در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری شکایت خویش را ثبت کرده و ایرلاین ها مابه التفاوت را به آنها بازمی گردانند.
خوشخو خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی بر مبنای قانون نظارت هایی انجام می دهد در بررسی های میدانی نظارت و رصد می کند و در حوزه فروش بلیت ها الکترونیکی نظارت داشته و مغایرت هایی با قانون را مشاهده کند، امکان دارد با استفاده از ابزاری چون لغو برخی پروازهای شرکتهای هواپیمایی یا تعلیق دفاتر فروش بلیت، مبادرت به برخورد کند.
پرونده قضایی برای ایرلاین های متخلف تشکیل می دهیم
وی تاکید کرد: با تخلفاتی در این روزها روبه رو شده ایم درصددیم تا برای این تخلفات پرونده قضایی تشکیل دهیم. تخلفاتی هم در مورد فروش بلیت یکطرفه به صورت الزامی داشته ایم. وجوه اضافی دریافتی هم به مسافران مسترد می شود.
وی اذعان داشت: سال جاری مشکلی که وجود دارد، کل ۶۰ هزار نفر باید هوایی منتقل شوند؛ این حجم مسافر را نمی توان اساسا هوایی جابه جا کرد؛ ظرفیت شرکتهای هواپیمایی ما برای بازه ۱۰ روزه تعریف شده است؛ آن دسته از مسافرانی که به هر علت از جانب ایرلاین ها با کوتاهی روبه رو شوند، اساسا با برخورد مواجه خواهند شد.
ایرلاین ها مجبورند در ایام قبل اربعین، خالی برگردند
خوشخو اظهار داشت: عمده پروازهایی که رفت دارند، برگشتشان با پرواز خالی انجام می شود اما در ایام اربعین امکان دارد با افزایش شدید تقاضا مواجه می شویم که انتقال آنها در یکی دو روز امکان پذیر نیست و احتیاج به سعه صدری داریم تا بتوانیم آنها را جابه جا نماییم.
وی افزود: در سالهای قبل مرزهای زمینی باز بود و شرایط باری حضور مردم در مراسم مهیا بود اما سال جاری همه زائرین مکلف به سفر هوایی هستند؛ دولت عراق هم در ایام آخر نزدیک به اربعین اعلام نمود ۶۰ هزار نفر می توانند به عراق بروند و این افزایش دو برابری زائرین، سبب شد تا با مشکلات و نارسایی هایی مواجه شویم.

1400/06/31
12:09:21
0.0 / 5
345
تگهای خبر: عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
سیمان سیمان