وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد
کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو
سیمان: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو، از قطعه سازان خواست تا در پروسه خصوصی سازی خودروسازان شرکت کرده و مدیریت و مالکیت مجموعه صنعت خودروسازی را به دست گیرند.
به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، در نخستین روز از هفته جاری (دیروز)، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای اصلی هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی، (محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن و آرش محبی نژاد، دبیر انجمن) دیدار نمود که ضمن آن، گزارش به روز شده ای از وضعیت صنعت خودرو و قطعه سازی کشور و با اهمیت ترین مشکلات موجود در این صنعت ارائه شد و با ارائه راهکارهای پیشنهادی، خواهان تلاش بیشتر دولت برای رفع موانع تولید در این صنعت راهبردی شدند.
طبق اعلام انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی، در این دیدار علیرضا رزم حسینی-وزیر صنعت، معدن و تجارت- ضمن تاکید بر این که تصدی گری دولت در صنعت خودرو بایستی کاهش پیدا کند؛ پیشنهاد داد: قطعه سازان در پروسه خصوصی سازی خودروسازان شرکت کرده و باتوجه به توانمندی، آگاهی و اهلیتی که از خود نشان داده اند، در مالکیت و مدیریت این صنایع بزرگ مشارکت کنند.
مهر تایید وزیر صمت بر دخالت دولت در خودروسازی و قیمت گذاری دستوری
وی با نظر انجمن همگن قطعه سازان در خصوص این که تصدی گری دولتی و قیمت گذاری دستوری خودرو در نتیجه قطعات آن، دو عامل اصلی نابسامانی در این صنعت هستند که وزیر صمت نیز با این مساله موافق بود.
همین طور در این نشست قرار شد انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور بعنوان مرجع دقیق آماری صنعت خودرو، بر طبق اطلاعات و گزارش هایی که در اختیار دارد، با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و وزارت صمت، طرح نجات صنعت خودرو ایران را آماده و به دولت جدید ارائه کند تا با تلاش مشترک قطعه سازان و خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات این صنعت پیشران در دولت جدید حل شود یا دست کم، به حداقل برسد.
علاوه بر این موضوعات، تاکید شد تا انجمن همگن قطعه سازی لیستی از قطعاتی که امکان ساخت داخل دارند را ارائه کرده تا از واردات آنها جلوگیری شود.
لازم به ذکر است که قبل از این، انجمن مذکور نشست هم اندیشی با مدیران زنجیره تامین صنعت خودرو دو خودروساز بزرگ کشور برگزار کرد که ضمن آن بر طبق بحث و تبادل نظرها در ارتباط با تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه سازان که تبدیل به با اهمیت ترین مشکلات زنجیره تامین صنعت خودروسازی شده است، در امتداد ساماندهی پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط دو خودروساز بزرگ کشور قرار شد پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک در اولویت پرداخت قرار گیرد و دو خودروساز اصلی در اسرع وقت نسبت به پرداخت میزان قابل توجهی از این مطالبات اقدام نمایند.
همین طور در گزارش ارائه شده فروردین ماه انجمن همگن قطعه سازی در جلسه با رییس قوه قضائیه، قیمت گذاری دستوری خودرو و قطعات آن بعنوان اصلی ترین و بزرگترین مانع و مشکل صنعت خودرو کشور عنوان شد و با اهمیت ترین موانع موجود در راه تولید خودرو و قطعات کشور در دو بخش چالش های کلی تولید در کشور و موانع موجود در صنعت قطعه سازی خودرو عنوان شد که بعد از آن سیدابراهیم رئیسی گزارش و نامه ارائه شده انجمن قطعه سازان را جهت بررسی بیشتر و پیگیری اجرائی به سازمان بازرسی کل کشور ارجاع داد.
منبع: سیمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب