نگاه ویژه رئیس جمهور سیزدهم به چالش اصلی صنعت طلا

نگاه ویژه رئیس جمهور سیزدهم به چالش اصلی صنعت طلا

به گزارش سیمان نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بزرگترین چالش فعلی صنعت طلا و جواهر را در بحث دریافت مالیات بر ارزش افزوده دانسته و اعتقاد دارد که رئیس جمهوری آینده بتواند با نگاه ویژه ای این صنعت را مجدد احیا کند.


محمد کشتی آرای در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با مسیر انتخابی و اولویت دهی رئیس جمهوری بعدی در حوزه اقتصاد صنعت سکه و طلا، اظهار نمود: بزرگترین مشکل و چالشی که طی سالهای اخیر به آن گرفتار شدیم و سبب شد که متاسفانه صنعت طلا کشور به قهقرا رود، بحث مالیات بر ارزش افزوده بوده که از بدو آغاز اجرایی شدن، سبب شد این صنعت از روزهای شکوفایی قبل از دریافت مالیات بر ارزش افزوده دور شود. ضمن این که صادرات قریب به ۸۰۰ میلیون دلاری متوقف گردید.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تاکید براینکه مصرف داخلی طلا هم با دریافت این مالیات ها کاهش پیدا کرد، اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی طلای خام، سکه و طلاهای دست دوم سبب صدمه به این صنعت و بازار آن و نوسانات قیمت سکه شد و این مشکلات صنعت طلا کشور را به پایین سطح خود رساند. این در شرایطی است که ما همچون کشورهایی بودیم که از نظر صنعت طلا در دنیا، حرفی برای گفتن داشتیم و صنعت بر مداری افتاده بود که تولیدات خوبی داشت.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: همانطور که اشاره شد در مقطع سالهای ۱۳۸۹-۱۳۹۰ صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری را داشتیم اما حالا این میزان به حداقل خود رسیده و متاسفانه صادرات مصنوعات طلای ایران بسیار محدود شده است.

بسیاری از واحدها تعطیل و بسیاری دیگر با حداقل ظرفیت فعال اند
کشتی آرای خاطرنشان کرد: هم اکنون خیلی از واحدهای تولیدی ما با حداقل ظرفیت درحال تولید هستند و بسیاری دیگر از واحدهای تولیدی و توزیعی مجبور به تعطیلی واحد خود شدند؛ ازاین رو اگر رئیس جمهوری بعدی بتواند نگاه ویژه ای به این صنعت داشته باشد، که مهم ترین بخش آن بحث مالیات بر ارزش افزوده است، میتوان مجدد این صنعت را احیا کرد.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ارتباط با تأثیر انتخابات پیش روی بر بازار سکه و طلا و قیمت آنها، اظهار نمود: بحث انتخابات هیچ تاثیری بر قیمت سکه و طلا نخواهد داشت و همچون سایر انتخابات داخلی نمی تواند تاثیری بر قیمت های سکه و طلا داشته باشد؛ چونکه جریان سیاسی عادی کشور است که دلیلی ندارد بخواهد در قیمت سکه و طلا اثرگذار باشد.




منبع:

1400/03/09
21:18:06
0.0 / پنج
902
تگهای خبر: ارز , ایران , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
سیمان سیمان