در نشست هماهنگی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و تركیه انجام شد

تاكید واعظی بر ارتقای سهم بخش خصوصی ایران و تركیه در روابط و همكاریهای فیمابین

تاكید واعظی بر ارتقای سهم بخش خصوصی ایران و تركیه در روابط و همكاریهای فیمابین

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی در واقع نقشه راه یکساله کشورها برای توسعه روابط را مشخص می کند، اضافه کرد: گسترش روابط با همسایگان جایگاه بسیار مهمی در سیاست خارجی همه کشورها دارد و ترکیه همواره همسایه مهم ایران بوده و هست. بنابراین باید نهایت تلاش خویش را به کار بگیریم تا در نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری ها روابط را یک گام به پیش ببریم.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور قبل از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی بیست و هشتمین نشست کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و ترکیه ضمن اشاره به برگزاری مجازی این نشست در روز چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه و با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه در فضای مجازی نمی تواند به صورت کامل اهداف نشست واقعی را محقق کند، اظهار داشت: به صورت طبیعی برگزاری نشست های کمیسیون مشترک در فضای حقیقی، با دیدارها و گفت وگوهای مختلف با مقامات عضو چنین کمیسیون هایی همراه می باشد که این دیدارها می توانند خیلی از موانع کوچک و بزرگ بر سر راه گسترش تعاملات و روابط را از میان بردارند.
واعظی گزارش های عرضه شده از جانب مسؤلان کمیته های مختلف این کمیسیون درباره رایزنی ها برای برگزاری موفق تر نشست مجازی کمیسیون را مطلوب توصیف کرد و عنوان کرد: انتشار کرونا برای همه کشورها همچون ترکیه و ایران و هم تعاملات بین المللی مشکلاتی بوجود آورده است که باید تلاش نماییم با برگزاری چنین نشست ها و رایزنی هایی بر این مشکلات غلبه نماییم.
رئیس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه، خاطرنشان کرد: در تمام کمیسیون های مشترک همکاری که شرکت کرده یا ریاست آنرا برعهده داشته ام، همواره بر حضور و ارتقای سهم بخش خصوصی در تعاملات تاکید زیادی داشته ام و در این جلسه هم باید برای تسهیل همکاری ها و روابط بخش های خصوصی دو کشور رایزنی کرده و نهایت تلاش خویش را به کار بگیریم.
واعظی همینطور بر ضرورت گسترش همکاری ها و تعاملات استان های همجوار مرزی دو کشور و اهمیت و تأثیر آن بر ارتقای سطح روابط دوجانبه تصریح کرد.
در این نشست دکتر بهمن حسین پور دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه هم گزارشی از روند اقدامات و رایزنی های انجام گرفته برای برگزاری این نشست عرضه کرد.



1400/02/07
11:15:12
0.0 / پنج
832
تگهای خبر: ایران , بخش خصوصی , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
سیمان سیمان