معاون وزیر راه ؛

ساخت قطعه 2 آزادراه تهران-شمال سرعت گرفت

ساخت قطعه 2 آزادراه تهران-شمال سرعت گرفت

به گزارش سیمان مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: ساخت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال، فعال ترین پروژه عمرانی کشور است و به هیچ وجه تعلل کار در این پروژه نداریم.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، جمعه هفته گذشته سید پرویز فتاح و محمد باقر نوبخت رؤسای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از پروژه آزادراه تهران-شمال در قطعه ۲ بازدید کردند.
در همین ارتباط خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت پیشرفت کار اظهار داشت: در کارگاه های این پروژه ۲۲۸۰ نفر در حال کار کردن هستند هیچ مشکل مالی پیش نیامده و کارگران این پروژه در ۸۰ جبهه کاری مشغول کار هستند.
وی راه اندازی قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال را فعال ترین پروژه عمرانی کشور دانست و اظهار داشت: به هیچ وجه تعلل کار در این پروژه نداریم.
معاون وزیر راه افزود: تونل البرز در این قطعه بزودی آماده بهره برداری می شود قرار شد اگر ساخت این تونل، زودتر از مسیر رفت آزادراه آماده شد، به بهره برداری رسانده و زیر بار ترافیک ببریم تا از ترافیک قطعه شهرستانک کم شود.
خادمی خاطرنشان کرد: سال جاری باند رفت این آزادراه در قطعه ۲ آماده سازی می شود. ازاین رو پروژه نه تنها متوقف نشده، بلکه در کار تسریع هم داریم.
وی درباره تاریخ بهره برداری از تونل البرز اظهار نمود: طبق قولی که رئیس بنیاد مستضعفان داده، قرار شد حداکثر تا آخر بهار سال جاری باند رفت تونل البرز آماده سازی شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره افزایش هزینه ساخت پروژه اظهار داشت: رشد هزینه پروژه های عمرانی، پس از برآوردهای اولیه، یک اتفاق رایج در همه پروژه هاست؛ سال ۹۸ برآورد اولیه، حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود اما هم اکنون با تعدیل قیمت هایی که اتفاق افتاده، شاهد رشد آن تا ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هستیم.
سازمان برنامه و بودجه این تعدیل را اعلام نموده است؛ این سازمان برای همه پروژه های عمرانی، تعدیل بها در نظر می گیرد؛ البته این تعدیل قیمت ها با تأخیر امسال اعلام گردید.
به گفته خادمی، پیشرفت فیزیکی باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، ۵۸ درصد بوده و بیشتر از ۲۰ کیلومتر آن پل یا تونل است که سبب شده این پروژه به یکی از پیچیده ترین پروژه های عمرانی کشور تبدیل شود؛ کمتر از ۱.۵ کیلومتر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، بدون ابنیه است.


منبع:

1400/01/31
12:56:18
0.0 / 5
278
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیمان سیمان