وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد؛

۵۵ هزار كامیون كشنده بالای ۴۰ سال عمر، مشكلی جدی است

۵۵ هزار كامیون كشنده بالای ۴۰ سال عمر، مشكلی جدی است

به گزارش سیمان وزیر راه و شهرسازی وجود ۵۵ هزار کامیون کِشنده بالای ۴۰ سال عمر را مشکل جدی برای کشور دانست.


به گزارش سیمان به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی، در همایش مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بر نوسازی ناوگان حمل و نقل تصریح کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۰ هزار دستگاه باید در کارخانه های داخلی، تولید شود و در اختیار رانندگان و شرکت ها قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه باید نظام نوسازی ناوگان حمل و نقل را ساماندهی نماییم، افزود: باید با تلاش گسترده تری نوسازی محقق شود. وزیر راه با ابراز گلایه از تعلل و کوتاهی در واردات کامیون های کِشنده اضافه کرد: به همین علت مردم صدمه دیدند، اما امروز به صورت نمادین یکی از خودرو ها پلاک شد و امیدوارم این امر سریع تر صورت گیرد. اسلامی بر رفع موانع برای ورود کامیون ها به ناوگان حمل و نقل تصریح کرد و عنوان کرد: امیدوارم کسانی که استاد مانع تراشی هستند، خدا هدایت شأن کند که دست از مانع تراشی بردارند و تسهیل کننده کار باشند. عبور و مرور کامیون بالای ۴۰ سال در جاده ها، هم سبب کاهش بهره وری و ایمنی و هم بهره وری می شود و هم راننده صدمه می بیند و از طرفی افزایش هزینه ها، آلایندگی ها و مصرف سوخت را در بردارد. باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم می شود هر چه سریع تر نوسازی شود. وزیر راه و شهرسازی همینطور مینی بوس را فرسوده ترین ناوگان حمل و نقل بیان کرد و اضافه کرد: قشر ضعیفی از جامعه از ناوگان مینی بوسرانی استفاده می نمایند و نباید معدل سنی مینی بوس ها ۲۴ و نیم سال باشد. اسلامی با تکیه بر نوسازی ناوگان مینی بوس با استفاده از صنایع داخلی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی بتوانند هم ون و هم مینی بوس های باکیفیت تولید کنند. به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که آنچه برای کارخانه در تولید کامیون، اتوبوس و مینی بوس سود دارد صورت گیرد بلکه باید آنچه دارای مزیت است کارخانه تولید نماید. کارخانه ها حق ندارند ماشینی را انتخاب و وارد کنند که برای شأن، سود بیشتری دارد و ما به هیچ وجه این را نمی پذیریم. این مقام مسئول دربخش دیگر از سخنان خود بر ایجاد یگان حفاظت برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد و عنوان کرد: حفاظت و نگهداری از طریق ها در چارچوب نظام کنترلی که ضابط قوه قضائیه هم باشد، باید صورت گیرد. باید بتوانیم صدمه پذیری راه ها را مشخص و تعرض به راه ها و حریم آنرا منسجم تر و قدرتمندانه تر از گذشته جلوگیری نماییم. وزیر راه و شهرسازی بر حفاظت از ناوگان حمل و نقل تصریح کرد و افزود: همه ادارات کل وظیفه دارند پارکینگ ها و محل های مناسبی را با روشنایی فراهم نمایند که رانندگان در صورت عبور بتوانند توقفگاه امن داشته باشند.


منبع:

1399/12/29
13:51:44
0.0 / پنج
1027
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان