معاون وزیر راه:

راه آهن چابهار-زاهدان همسایگان را به شبكه ریلی كشور وابسته می كند

راه آهن چابهار-زاهدان همسایگان را به شبكه ریلی كشور وابسته می كند

به گزارش سیمان مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اظهار داشت: با بهره برداری از طریق آهن چابهار-زاهدان، برای افغانستان به بنادر ایران وابستگی ایجاد می شود.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، خیرالله خادمی روز پنج شنبه ضمن اشاره به آغاز ریل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان از سمت چابهار با حضور وزیر راه، اظهار داشت: ما در تیر ماه سال جاری از سمت زاهدان ریل گذاری این پروژه را آغاز کردیم و این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.
وی اظهار داشت: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است و یکی از استراتژیک ترین و مهمترین پروژه های ریلی به حساب می آید.
خادمی با اشاره به اینکه این پروژه بلندترین کریدور ریلی کشور است، اضافه کرد: ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری از آن شروع شده که دو برابر خاکبرداری سد کرخه بعنوان بزرگترین سد خاکی کشور عملیات خاکی در آن صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ۳۲ کیلومتر ریل گذاری در این پروژه صورت گرفته و امروز هم حدود ۸۴ کیلومتر ریل گذاری از سمت چابهار انجام شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۴۸ درصد است و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تا آخر سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام می رسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه شهرهای چابهار، نیک شهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل می کند، افزود: ما الان از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان خط آنتنی داریم و خواف به هرات در افغانستان خط آنتنی داریم که با اتصال آن کشورهای همسایه به ما متصل می شوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است سبب ایجاد وابستگی به بنادر ایران می شود.


منبع:

1399/08/18
13:57:11
5.0 / پنج
2262
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
سیمان سیمان