با ترس از شیوع كرونا در چین

بازار طلا سوت و كور شد

بازار طلا سوت و كور شد

به گزارش سیمان اخبار بد از بازار طلای چین ادامه دارد و الان پیشبینی می شود تقاضا برای جواهرات طلا در نتیجه هراس فزاینده از شیوع ویروس كرونا به شدت صدمه ببیند.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، ژانگ یونگ تائو، مدیرعامل انجمن طلای چین در مصاحبه با بلومبرگ پیشبینی كرد: تقاضا برای جواهرات طلا در چین كه بزرگترین مصرف كننده طلا در جهان است، به شدت افت خواهد نمود. ایشان در ادامه اضافه كرد: ترس از مبتلا شدن به ویروس كرونا، مصرف كنندگان را در خانه نگه داشته است. شمار قربانیان ویروس كرونا در چین از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته است.

مدیرعامل انجمن طلای چین اظهار داشت: فروشگاه ها و مغازه ها به علت شیوع ویروس تعطیل هستند. فروش جواهرات و شمش طلا سال جاری به میزان قابل توجهی كاهش پیدا خواهد نمود.

فروش طلا در طول جشن سال نوی چین هم تعریفی نداشت. نانسی وانگ، نایب رئیس شركت "لوك فوك هولدینگز" اظهار نمود: جواهرفروشان بین المللی شاهد افت قابل توجهی در میزان خرده فروشی و تردد روزانه خریداران در سرزمین اصلی چین، هنگ كنگ و ماكائو در طول یك هفته تعطیل بودند.

بر اساس گزارش كیتكونیوز، آمار فروش طلا در چین سال میلادی گذشته مأیوس كننده بود. آمار شورای جهانی طلا نشان داد كه تقاضای چین برای جواهرات در سال ۲۰۱۹ به میزان هفت درصد افت كرده است. این موسسه تصریح كرد كه قیمت بالای طلا در بازار چین، بزرگترین عامل بازدارنده تقاضا برای خرید در سال میلادی گذشته بود. به نظر می آید سال جاری اصلی ترین عواملی كه اثر منفی بر تقاضا خواهند داشت، رشد اقتصادی ضعیف و نگرانی از شیوع ویروس كرونا هستند.

موسسه كپیتال اكونومیكس پیشبینی كرده است حتی اگر اپیدمی كرونا در چین مهار گشت، این كشور رشد اقتصادی آهسته تری پیدا خواهد نمود. بانك آمریكایی گلدمن ساكس هم پیشبینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۰ را از ۵.۸ درصد به ۵.۲ درصد كاهش داده است.




1398/11/25
14:26:20
5.0 / پنج
4137
تگهای خبر: بازار , تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیمان سیمان