ضربه چشم بادامی ها به اقتصاد آمریكا

ضربه چشم بادامی ها به اقتصاد آمریكا

سیمان: گری كوهن با انتقاد از عملكرد ترامپ اظهار داشت كه جنگ تجاری با چین به اقتصاد آمریكا لطمه زده است.


به گزارش سیمان به نقل از سی ان بی سی، گری كوهن كه قبل تر بعنوان مشاور اقتصادی دونالد ترامپ فعالیت می كرد با انتقاد از سیاست وی در مواجهه با چین اظهار داشت كه جنگ تجاری به اقتصاد آمریكا لطمه زده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت فولاد و آلمینیوم بعد از جنگ تعرفه ها اظهار داشت: تولیدات صنعتی خیلی از كارخانه ها تحت تاثیر افزایش قیمت اولیه فولاد و آلومینیوم قرار گرفته و این مساله تولید كنندگان را با افزایش هزینه تولید مواجه كرده است.
بگفته او، مزیتی كه می خواستیم بوسیله جنگ تجاری به تولید كنندگان بدهیم عملا از بین رفته است و آنها مجبور شده اند هزینه تولید و سطح دستمزدهای خودرا بالا ببرند.
كوهن كه سابقه مدیریت بانك " گلد من ساكس" را نیز در كارنامه خود دارد، وضعیت اقتصاد آمریكا را مستحكم دانست و اضافه كرد: احیانا شاهد ثبت رشد فصلی ۲.۵ درصدی خواهیم بود. درآمد قابل تصرف شهروندان افزایش پیدا كرده است اما آثار لایحه كاهش مالیاتی با تمام هزینه های سنگین خود روی دوش دولت به تدریج در حال كمرنگ شدن است و الان مخارج مصرف كننده بار اصلی رشد اقتصادی آمریكا را بر دوش می كشد.
كوهن هم چنین با انتقاد از فشار ترامپ به بانك مركزی این كشور در كاهش بیشتر نرخ بهره اظهار داشت: به نظر من نرخ بهره در سطح مناسبی قرار دارد. حالا كه بین تقاضای مصرفی و نرخ رشد توازن برقرار شده است نباید اصرار به كاهش نرخ بهره داشت چونكه ممكنست این چرخه بر هم بخورد.
قبل تر واحد اطلاعات بلومبرگ با مطالعه نتایج جنگ تجاری 17 ماهه دو اقتصاد نخست جهان نتیجه گرفته بود كه تنها امسال میلادی، اقتصاد آمریكا در نتیجه جنگ تجاری با چین ۱۳۴ میلیارد دلار خسارت دیده است و این خسارت احیانا تا آخر سال آینده به ۳۱۶ میلیارد دلار خواهد رسید كه معادل ۰.۳ درصد تا ۰.۷ درصد كل تولید ناخالص داخلی آمریكا خواهد بود.




منبع:

1398/10/30
16:29:29
5.0 / پنج
4280
تگهای خبر: تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سیمان سیمان