وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد؛

تعریف بسته حمایتی تولید ناوگان ریلی مسافری

تعریف بسته حمایتی تولید ناوگان ریلی مسافری

به گزارش سیمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعریف بسته پشتیبانی از تولید ناوگان مسافری ریلی اظهار داشت: باید اصلاح بلاك هایی كه سبب كاهش سرعت سیر قطار می شوند در دستور كار قرار گیرند.



به گزارش سیمان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل در صنعت حمل و نقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شركت راه آهن، كارشناسان و صاحب نظران با رویكرد رونق تولید و استفاده از ظرفیت های قانونی تبصره ۱۸ در ساختمان راه آهن برگزار گردید.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تبریك به مناسبت هفته حمل و نقل و خدا قوت به تمام تلاشگران حوزه حمل و نقل ریلی تصریح كرد: به معنای واقعی كلمه با جنگ اقتصادی روبرو می باشیم و تحریم های ظالمانه به صورت مویرگی در حال حركت است. ازاین رو باید با هوشیاری و آگاهی گام برداریم.
وی اضافه كرد: زیرساخت ها در حال توسعه است و با هر نرخ رشدی كه داشته ایم ۱۱۰۰ كیلومتر راه آهن به شبكه اضافه شده است و ۱۱۰۰ كیلومتر دیگر هم به طول خطوط ریلی اضافه خواهد شد كه شامل اتصال ریل به مراكز مهم بار به شبكه ریلی و خطوط دوم هم می شود.
وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: باید برای صاحبان بار جذابیت ایجاد نماییم و بپذیریم كه منفعت دولت و بخش خصوصی مشترك است، ازاین رو برد و باخت وجود ندارد و همه اعضای یك خانواده هستیم.
برای اصلاح خطوط باری باید به صورت جدی فكر شود
اسلامی با اشاره به اینكه باید بهره وری ارتقا یابد، اظهار داشت: باید برای خطوط باری به صورت جدی فكر شود و اصلاح بلاك هایی كه سبب كاهش سرعت سیر قطار می شوند در دستور كار قرار گیرند و همینطور قیمت ها متناسب سازی شوند.
وی تصریح كرد: بودجه عمرانی كشور در لایحه بودجه سال ۹۹ نسبت به بودجه سال ۹۸ بالغ بر ۴۲ درصد افزایش یافته و برای نخستین بار است كه لایحه بودجه ای تهیه شده كه از دولت مصوبه گرفته شده است.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: برای نخستین بار به منظور توسعه زیرساخت های ریلی، قانون مشاركت در آزادراه ها برای مشاركت بخش خصوصی در پروژه های ریلی اصلاح، مصوب و در تبصره ۱۹ اعمال شد. هدف از فراهم كردن این مقدمات، دستیابی به بازدهی است.
اسلامی تصریح كرد: باید رویه اسلامی و حرفه ای در نظام كسب و كار اعمال شود. بازدهی سرمایه و پرداخت بموقع اقساط توسط شركت های ریلی چرخه اقتصادی بیشتری را در این بخش به حركت در می آورد و در نظام كسب و كار باید به دنبال افزایش بیشتر چرخه اقتصادی باشیم. همینطور از تبصره ۱۸ قانون پشتیبانی شود و محصولات تولید شده از محل این ظرفیت قانونی با كیفیت باشد.
وی اضافه كرد: برای سال ۹۹ بسته ای نیاز داریم تا تولید ناوگان نو مسافری افزایش یابد. باآنكه از نظر تعداد واگن های باری در شرایط مناسبی قرار داریم، اما باید در زمینه تولید واگن های مسافری و نوسازی آنها تلاش بیشتری را انجام دهیم تا بتوانیم با خودكفایی در تولید واگن های مسافری چرخه اقتصادی را در این بخش رونق دهیم.
وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: بازدهی سرمایه و پرداخت بموقع اقساط توسط شركت های ریلی چرخه اقتصادی در این ببخش را به حركت در می آورد. استفاده از ظرفیت های قانونی به خصوص تبصره ۱۸ قانون بودجه می تواند در این حوزه كمك شایان توجهی داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: باید برای خودكفایی وقت بگذاریم تا خودكفایی رخ دهد. البته بازار برای آن فراهم است. رونق تولید و اشتغال و ارتقای خدمات ریلی به رضایتمندی بیشتر مردم منجر خواهد شد و این می تواند در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی كشور و به خصوص در حوزه بار و مسافر بسیار تأثیرگذار باشد.
اسلامی با اشاره به اینكه «سهم حد اكثری و هزینه حداقلی شعار استكبار است»، تصریح كرد: جنگ امروز برای صلح و امنیت نیست، بلكه برای كنترل پیشرفت و این است كه سهم حداكثری را چه كسی داشته باشد. دشمن ما كه قبلاً هم شكست خورده الان هم قابل شكست دادن است.
وی تصریح كرد: بدون شك در جنگ اقتصادی برنامه های دشمن به شكست منجر خواهد شد چونكه آنها به دنبال كسب منافع بیشتری از این شرایط هستند و منافع مادی استكبار جغرافیا نمی شناسد و ما همچنان باید برای رونق اقتصادی و رسیدن به خودكفایی در بخش های مختلف اقتصادی، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

1398/09/28
15:12:25
5.0 / پنج
4269
تگهای خبر: بازار , بخش خصوصی , تحریم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
سیمان سیمان