در ۹ ماه سال جاری میلادی

دزدی دریایی كم شد

دزدی دریایی كم شد

به گزارش سیمان دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از كشتی ها در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ كاهش پیدا كرد كه در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است.



به گزارش سیمان به نقل از كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گزارش IMB Piracy Reporting Centre (مركز بین المللی گزارش دزدی های دریایی مستقر در كوالالامپور) حاكی می باشد در ۹ ماهه سال ۲۰۱۹، ۱۱۹ حادثه دزدی دریایی رخ داده است كه در مقایسه با ۱۵۶ حادثه در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ كاهش نشان داده است.
در مدت یاد شده ۹۵ فروند كشتی مورد تهدید قرار گرفته اند كه به ۱۰ فروند كشتی حمله شده، ۱۰ فروند صدمه كلی نظیر آتش سوزی دیده اند و چهار فروند كشتی هم ربوده شده است.
در این مدت همینطور ۴۹ نفر خدمه گروگان گرفته شده اند كه نسبت به ۱۱۲ نفر در سال ۲۰۱۸ كاهش محسوسی را نشان داده است.
گزارش IMB حاكی می باشد خلیج گینه منطقه ای پر ریسك برای دزدی دریایی و سرقت مسلحانه به حساب می آید كه ۸۶ درصد از حوادث رخ داده در آن منطقه اتفاق افتاده است.
در منطقه نیجریه هم امسال میلادی حوادث دزدی پایین آمده است. "Pottengal Mukundan" مدیر ICC IMB در زمینه كاهش حوادث دریایی اظهار داشت: باآنكه دزدی دریایی در حال كاهش است، اما هم اكنون خلیج گینه همچنان نگرانی مالكان كشتی را در زمینه سرقت مسلحانه و آدم ربایی دربر دارد.
وی اضافه كرد: آنچه در گزارش ۹ ماهه ۲۰۱۹ قابل توجه است آن است كه هیچ گونه حوادثی در رابطه با دزدی دریایی در سومالی ثبت نشده است. اما این دلیل نمی گردد كه كشتی ها هنگام عبور از آن منطقه محتاطانه عمل نكنند.
نگرانی مالكان كشتی های اروپایی نسبت به دزدی دریایی در خلیج گینه
در همین حال مالكان كشتی های اروپایی نسبت به دزدی دریایی در خلیج گینه ابراز نگرانی كرده و از مسؤلان و سیاست گذاران خواسته اند برای دزدی دریایی در این منطقه برنامه های مشخصی را اتخاذ كنند.
"Martin Dorsman" دبیركل اتحادیه كشتی سازی اروپا (ECSA) در این زمینه اظهار داشت: شرایط خطرناك در خلیج گینه زنگ خطر را برای امنیت دریانوردانی كه در آن منطقه تردد دارند به صدا درآورده است.
وی اظهار داشت: این تهدیدات تجارت دریایی را در سطح جهان به خطر می اندازد و زمان آن است كه كشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا تلاش های خویش را برای تقویت امنیت دریایی در خلیج گینه بالا برند.
وی اظهار داشت: این مسائل در سمپوزیم امنیت دریایی در خلیج گینه كه از جانب IMO اوایل سال جاری میلادی در لندن برگزار گردید مورد تاكید قرار گرفت، اما تا كنون هیچ اقدام مشخصی در این زمینه انجام نشده است.

1398/07/29
23:48:50
5.0 / پنج
4370
تگهای خبر: ایران , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیمان سیمان