رسیدن ایران به رتبه نخست رقابت پذیری قیمت برای گردشگران

رسیدن ایران به رتبه نخست رقابت پذیری قیمت برای گردشگران

سیمان: اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به جایگاه ایران در صنعت گردشگری جهان پرداخته كه بر طبق آن ایران توانسته در حوزه رقابت پذیری قیمت، رتبه نخست در دنیا را به دست آورد.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، در این گزارش ۱۴ محور اصلی موثر بر رقابت در جذب گردشگران بررسی شده و عملكرد ایران در مجموعه این عوامل در سال ۲۰۱۹ مثبت بوده است.
بر این اساس امتیاز كلی ایران در گزارش جدید از ۳.۴ به ۳.۵ رسیده و بهبودی یك دهم درصدی را نشان داده است. حفظ آمارهای سال قبل و بهبود نسبی در بعضی شاخص ها، سبب شده رتبه ایران در بین ۱۴۰ كشور جهان، چهار پله بهبود یافته و به ۸۹ برسد.
بهترین عملكرد ایران در سال قبل مربوط به زیر شاخه رقابت پذیری در قیمت می شود. جایی كه با به دست آمدن امتیاز ۶.۷، ایران را در رتبه نخست جهانی قرار داده است. این یعنی ایران برای گردشگر های خارجی از نظر سطح قیمت ها بهترین انتخاب به حساب می آید و حفظ این عدد می تواند به افزایش توریستهای خارجی كشور كمك نماید.
بعد از رقابت پذیری در قیمت، ایمنی و امنیتی با رتبه ۷۴، زیرساخت بندر و زمینی با رتبه ۷۹ و سلامت و بهداشت با رتبه ۸۹؛ بهترین عملكردهای ایران در حوزه گردشگری را به خود اختصاص داده اند.
همین طور در دوره اخیر ایران در حوزه فن آوری و ارتباطات توانسته رشدی قابل توجه را به ثبت برساند كه بهترین عملكرد كشور در تمامی فاكتورهای گردشگری به حساب می آید.
طبق این گزارش اهمیت سفر و گردشگری، محیط كسب و كار و محیط زیست پایدار نیز همچون حوزه هایی به شمار می روند كه نیاز به بهبود وضعیت كشور در آنها وجود دارد، برای اینكه ارزیابی ها نشان از آن دارد كه ایران در این عرصه در میان ۱۰۰ كشور برتر دنیا نیست.
به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، آمارهای ارائه شده از سفر توریستهای خارجی به ایران در سال ۹۷، حاكی از افزایش بیشتر از ۵۰ درصدی تعداد آنها در قیاس با سال ۹۶ بود.
هرچند با تحریم های یكجانبه و غیرقانونی آمریكا بر ضد اقتصاد و مردم ایران، سفر به ایران دشوار شده اما ارزان بودن سفر سبب شده همچنان تعداد زیادی از گردشگران ایران، را جزو گزینه های سفر خود نگه دارند.




منبع:

1398/06/20
13:00:23
5.0 / پنج
4098
تگهای خبر: ارز , ایران , بازرگانی , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
سیمان سیمان