پورابراهیمی: بهتر بود با بخش های اقتصادی در بررسی لایحه تجارت هماهنگی می شد

پورابراهیمی: بهتر بود با بخش های اقتصادی در بررسی لایحه تجارت هماهنگی می شد

به گزارش سیمان یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه مباحث حقوقی در لایحه تجارت نسبت به مباحث اقتصادی غالب است؛ در عین حال اظهار داشت كه بهتر بود با بخش های اقتصادی در جریان بررسی این لایحه هماهنگی های لازم صورت می گرفت.


محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به برخی انتقادات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی نسبت به لایحه تجارت، اظهار داشت: این لایحه در دوره قبلی مجلس به صورت اصل ۸۵ (بررسی و تصویب در كمیسیون به جای صحن) در كمیسیون قضایی بررسی و تصویب شده بود كه مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و به صحن مجلس برگشت تا به صورت پنج كتاب مجزا بررسی شود و بخش اول آن در زمینه قراردادهای تجارتی هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد.
وی افزود: در لایحه تجارت مباحث حقوقی نسبت به مباحث اقتصادی غلبه دارد و در واقع احكام این لایحه عموما در حوزه حقوق تجارت است. علاوه بر این بخش عمده ای از این احكام به خصوص در حوزه كسب و كار به روزرسانی شده و احكام جدید، تجارت الكترونیكی و كسب و كارهای نوین و روابط حقوقی بین اجزاء در آن دیده شده است؛ بنابراین كلیات این لایحه از نظر ما قابل قبول است.
نماینده مردم كرمان در مجلس افزود: درست است كه این لایحه مربوط به یك دهه قبل است اما از نظر به روز بودن قابل تایید است، با اینكه امكان دارد مواردی هم جا مانده باشد یا احتیاج به تكمیل و اصلاح داشته باشد.
وی افزود: در زمان بررسی این لایحه هم كمیته ای تشكیل شد و از كمیسیون اقتصادی هم در آن دعوت شد. طبیعتا لازم بود فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی هم درگیر باشند. باآنكه مركز پژوهش های مجلس معمولا این همراهی را با بخش های مختلف دارد. ما شبیه به این مورد را در مورد قانون مالیات داشتیم كه پس از ده ها جلسه و بررسی آن با فعالان بخش خصوصی باز هم مورد اعتراض بعضی از فعالان اقتصادی بود. استنباط من این است كه در اینباره هم اگر با بخش های مختلف اقتصادی هماهنگی های لازم صورت می گرفت بهتر بود.



1398/06/19
23:08:02
5.0 / پنج
4108
تگهای خبر: بازرگانی , بخش خصوصی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
سیمان سیمان