وزیر راه و شهرسازی:

اساسنامه فرودگاه پیام در جلسه هیئت دولت اصلاح می شود

اساسنامه فرودگاه پیام در جلسه هیئت دولت اصلاح می شود

سیمان: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مباحث حقوقی فرودگاه پیام برای صلاحیتِ داشتن خدمات هوایی، اظهار داشت: اساسنامه این فرودگاه در جلسه هیئت دولت اصلاح می شود.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، محمد اسلامی بامداد سه شنبه در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی پیام كه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه می باشد، اظهار نمود: وزارت ارتباطات از این فرودگاه حمایت ویژه ای دارد بطوریكه توسعه فرودگاه رقم خورده است.
وی افزود: طبق آخرین گزارش سازمان هواپیمایی كشوری برخی نقصها ثبت گردید و این سازمان ملاحظاتی داشت كه باید مطابق استانداردهای ملی و بین المللی رفع می شد.
وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه نقصها فرودگاه بین المللی پیام برطرف شده است، اظهار داشت: مقرر است وضعیت فعلی این فرودگاه طی گزارشی مكتوب به سازمان هواپیمایی كشور ارسال شود.
اسلامی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی كشور طبق قوانین و قوانین بین المللی درخواست فرودگاه پیام را كنترل می كند و جواز بهره برداری را ارائه خواهدنمود.
وی در بخش دیگری به مباحث حقوقی فرودگاه پیام درباب صلاحیت برای داشتن خدمات هوایی اشاره نمود و اظهار داشت: این مهم نیازمند اصلاحاتی در اساسنامه است كه این مهم با پیگیری نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسات هیئت دولت تعیین تكلیف خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: بعد از طرح این مساله در جلسه هیئت دولت اصلاحیه اساسنامه فرودگاه پیام صورت خواهد گرفت تا از نظر حقوقی نیز موانع برداشته شود.
اسلامی افزود: با حضور رئیس سازمان هواپیمایی كشور سوژه حضور ایرلاین ها در فرودگاه پیام برای از سر گیری پروازهای مسافری بررسی شده است.
وی ضمن ابراز امیدواری برای از سر گیری پروازهای مسافربری فرودگاه پیام، اظهار داشت: با همت شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی كشور رادار منطقه ای پروازی تهران در «كوشك بزم» افتتاح شد، این رادار با بُردی كه دارد پروازها را از روی باند منطقه تهران تشخیص و مانیتور می كند تا ضریب ایمنی پوشش داده شود.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری به نزدیكی باند پرواز دو فرودگاه پیام و فتح نیز اشاره نمود و اظهار داشت: این مسئله بررسی و با نشانه گذاری روی باند اقدامات مهمی انجام می شود تا تداخلی در فرود پروازها صورت نگیرد، استانداردهای و ضوابط ایمنی لحاظ می شود تا این موارد برطرف شود.
اسلامی با اشاره به اینكه فرودگاه پیام ثروتی بزرگ برای استان البرز است، اظهار داشت: امید است با رفع موانع شاهد شكوفایی این ظرفیت باشیم.


منبع:

1398/05/01
17:40:46
5.0 / پنج
4426
تگهای خبر: خدمات , راه و شهرسازی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
سیمان سیمان