مدیرعامل هما خبر داد

آغاز پروازهای حج از دو روز آینده، همه حجاج با هما جابجا می شوند

آغاز پروازهای حج از دو روز آینده، همه حجاج با هما جابجا می شوند

سیمان: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای حج ظرف دو روز آینده و انتقال تمام حجاج با ناوگان هواپیمایی هما آگاهی داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، تورج دهقانی زنگنه بامداد امروز در مراسم «گرامیداشت سی و یكمین سالگرد شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ بندرعباس دبی كه در ۱۲ تیر ۶۷ با پرتاب موشك توسط ناو وینسنس آمریكایی به شهادت رسیدند»، اظهار داشت: امسال «هما» عملیات انتقال تمامی حجاج را به تنهایی انجام می دهد و پروازها از دو روز آینده آغاز خواهد شد.
وی اضافه كرد: با وجود آنكه آمریكا بعد از خروج یكجانبه خود از برجام، مانع همكاری هما با شركای تجاری خود در خیلی از كشورها شد، اما هما همچنان به خدمت رسانی به مسافران اقدام می كند.
مدیرعامل هما تصریح كرد: سالانه ۳۰ میلیون مسافر در صنعت هوانوردی ایران جابجا شده و ۳۰۰ فروند هواپیما در این صنعت فعال است. همین طور هما صدها كارشناس در این عرصه تربیت كرده و چِك هواپیماها كه در گذشته توسط متخصصان خارجی انجام می شد، هم اكنون به تنهایی توسط متخصصان داخلی انجام می شود.
دهقانی زنگنه با اشاره به شهادت ۲۹۰ مسافر بی گناه اظهار داشت: این اقدام آمریكا نشان داد این كشور دشمنی خودرا با ایران به حداعلای خود رسانده است ضمن اینكه آمریكایی ها نخستین تحریم خود مقابل هوانوردی ایران را با ممانعت از فرود هواپیمایی هما در سال ۵۸ در فرودگاه نیویورك نشان دادند و بعد از آن، تحریم ها مقابل صنعت هوانوردی ایران شروع شد.
به گفته وی، خدمه ناو وینسنس نه تنها بر اثر این اقدام آمریكایی ها محكوم نشدند، بلكه فرمانده این ناو ارتقا درجه گرفت. دشمنان ما تصور می كردند كه با تحریم صنعت هوانوردی، می توانند ما را از این فنآوری بی بهره كنند درحالی كه متخصصان هوانوردی، نقشه دشمنان را نقش بر آب كردند.



منبع:

1398/04/11
13:52:05
5.0 / پنج
4280
تگهای خبر: ایران , تحریم , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
سیمان سیمان