استاندار خوزستان:

وزارت نفت تكلیف زمین های مسجدسلیمان را مشخص نماید

وزارت نفت تكلیف زمین های مسجدسلیمان را مشخص نماید

به گزارش سیمان استاندار خوزستان اظهار داشت: وزارت نفت باید در بحث زمین های شهرستان مسجد سلیمان هر چه سریع تر اعلام تكلیف كند.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز یكشنبه در جلسه شورای مسكن استان با اشاره به اینكه صحت نامناسب بودن قسمتی از زمین های مسجد سلیمان برای سكونت، هنوز از جانب وزارت نفت اعلام نشده است عنوان كرد: وزارت نفت موظف است در این رابطه هر چه سریع تر تكلیف این زمین ها را مشخص نماید.
وی اضافه كرد: اگر وزارت نفت همچنان بر ادعای خود در خصوص آلوده بودن زمین ها است باید با اختصاص بودجه، زمینه را برای انتقال زمین فراهم آورد.
شریعتی در ادامه اظهار داشت: همین طور اگر این زمین ها برای سلامت مردم ضرری ندارد وزارت نفت این مساله را اعلام نماید تا وزارت راه و شهرسازی به مردم مجوز بدهد و آن زمین ها ساختار شهری پیدا كند و در آن ساخت و ساز صورت گیرد.
شریعتی با یادآوری اینكه مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب گفته بود طی سه ماه صحت این ماجرا مشخص می شود اشاره كرد: بعد از گذشت سه ماه تابحال در این رابطه چیزی اعلام نشده است.
وی اضافه كرد: قرار بود مشاور این مساله را بررسی كند و تكلیف مشخص شود.
شریعتی عنوان كرد: ۱۹۵ واحد به ساكنان واگذار شده و حدود ۹۰۰ واحد باقی مانده است.
استاندار خوزستان بیان كرد: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه كه از جانب وزارت نفت اختصاص داده شده بود، نتوانست این واحدها را تكمیل كند. همین طور مابقی بودجه تأمین شده است كه به مرور ستاندن می شود.
مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در این نشست اظهار داشت: با عنایت به اینكه واحدهای مسكن مهر بر روی مخزن آسماری مسجدسلیمان قرار داشت اعلام گردید كه احتمال نشت و انتشار نفت و گاز در محیط پیرامون و داخل منازل وجود دارد و لازم است به منظور حفظ نكات ایمنی این زمین ها منتقل شود.
احمد محمدی اشاره كرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای این كار اختصاص داده شده است.
وی در ادامه با اشاره به اظهارات مدیرعامل وقت مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: مناطق نفت خیز جنوب در ارتباط با این مساله مشاور ندارد.
مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب اضافه كرد: با عنایت به بازدید میدانی و ابعاد و شرایط مخزن همه چیز مشخص است و نیاز چندانی به مشاور وجود ندارد.

1398/04/10
20:11:56
5.0 / پنج
4194
تگهای خبر: راه و شهرسازی , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان