۹ دلیل برای خرید خودرو های برقی

۹ دلیل برای خرید خودرو های برقی

به گزارش سیمان شهروندان زیادی در جهان تمایل دارند كه از خودرو های برقی و دوستدار محیط زیست استفاده كنند اما به علل گوناگونی هنوز به سمت و سوی خریداری این وسائل نقلیه جذب نشده اند.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش روز افزون خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاك، سبب شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.
بدین ترتیب شركت های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته اند كه تغییر رویكرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودرو های برقی و الكتریكی و هیبریدی بپردازند تا در سال های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
بر مبنای تازه ترین آمارهای انتشار یافته از جانب مؤسسه تحقیقاتی DoneDeal، تعداد جست و جوهای آنلاین و اینترنتی كاربران در محیط وب برای كلمات كلیدی "خودروهای هیبریدی" و "خودروهای برقی و الكتریكی" در طول دو سال گذشته ۲۴۴ درصد رشد و افزایش یافته است.
میزان فروش و استقبال مشتریان از وسایل نقلیه هیبریدی و برقی هم در كشورهای گوناگونی به ویژه كشورهای اروپایی و آمریكای شمالی افزایش قابل ملاحظه ای یافته است. بگونه ای كه از ژانویه سال جاری میلادی، حدود هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی هیبریدی و دو هزار دستگاه خودروی الكتریكی در ایرلند به فروش رفته است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد یك رشد ۱۲ درصدی بوده است.
اخیرا تحلیلگران و كارشناسان با بررسی های گوناگونی كه انجام داده اند تخمین زده اند كه تا سال ۲۰۳۰ میلادی تنها حدود ۶۹ درصد از خودرو های جدید در ایالات متحده آمریكا بنزینی باشد و مابقی آنها، هیبریدی، برقی و پلاگین هیبریدی باشند.
این آمار بر خلاف آنچه خیلی از كارشناسان انتظار دارند، نشان داده است كه خودرو های بنزینی همچنان سهم بسیار بزرگی از بازارهای فروش خودرو را در جهان به خود اختصاص خواهند داد این در حالیست كه خریداری وسایل نقلیه برقی از جانب مشتریان و علاقمندان از مزایای گوناگونی برخوردار می باشد كه در زیر به مهم ترین آنها خواهیم پرداخت:
۱. خودرویی با تكنولوژی های جدید
۲. صرفه جویی در زمان
۳. زیبایی و جذابیت بصری
۴. رانندگی آسان و بدون صدا
۵. كمك به كاهش آلودگی هوا
۶. كمك به حفظ سلامت بشر، حیوانات و محیط زیست
۷. ایمنی بیشتر
۸. كمك به كاهش وابستگی به نفت و فرآورده های نفتی
۹. كمك به اقتصاد
این كشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاك و دوستدار محیط زیست تلاش دارند با عرضه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خویش را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب كنند. دولت چین اعلام نموده است كه تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یك دستگاه از پنج دستگاه خودرویی كه در این كشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.
دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مكزیك، چین و هند همچون پیشگامانی هستند كه قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و كاهش دمای كره زمین، تولید و فروش خودرو های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام كنند.




منبع:

1398/04/02
14:04:10
5.0 / پنج
4525
تگهای خبر: بازار , تسهیلات , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
سیمان سیمان