معاون وزیر راه و ترابری:

سیلاب به14هزاركیلومتر جاده صدمه زد، وجود220هزاركیلومتر راه فرسوده

سیلاب به14هزاركیلومتر جاده صدمه زد، وجود220هزاركیلومتر راه فرسوده

به گزارش سیمان معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به صدمه ۱۴ هزار كیلومتر جاده در سیلاب سال اظهار داشت: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت جاده های صدمه دیده تصویب گردید.



عبدالهاشم حسن نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینكه ۱۴ هزار كیلومتر از جاده های كشور در سیلاب های اخیر صدمه دیده است، اظهارداشت: بیشترین میزان صدمه در استان لرستان و خوزستان بوده است و بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان ارزیابی خسارت شده است.
وی با اشاره به اینكه ۱.۵ میلیارد تومان در آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بحران و برنامه و بودجه كشور برای مرمت جاده های صدمه دیده این دو استان تصویب شده است، اضافه كرد: پیگیری برای ابلاغ و تخصیص این اعتبار در دستور كار قراردارد.۲۲۰ هزار كیلومتر از طریق های كشور فرسوده است
معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور با اشاره به اینكه تردد در تمام مسیرهای صدمه دیده برقرار است، خاطرنشان كرد: هم اكنون در جاده هایی كه خسارت زیادی وارد شده بود با ایجاد پل های موقت تردد برقرار است و با تأمین اعتبارات لازم پروژه های مرمت تا آخر زمستان تكمیل می شوند.
حسن نیا در ادامه با اشاره به اینكه سالانه پنج هزار میلیارد تومان برای پروژه های نگهداری كمی و كیفی راه های كشور هزینه می شود، تصریح كرد: این درحالی است كه تخصیص این اعتبار كمتر از میزان تصویب شده است.
وی با تاكید بر ضرورت ترمیم راه های فرسوده كشور اظهار داشت: ۲۵ درصد راه های آسفالتی معادل ۲۲۰ هزار كیلومتر فرسوده و خراب است و از این میزان بالغ بر ۱۵ درصد خرابی شدید دارند كه در اولویت نخست برای ترمیم هستند.
رفع مشكل ساختاری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان
معاون وزیر راه و ترابری همینطور بر تاكید این وزارت خانه برای رفع مشكل نیروی انسانی و ساختاری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اشاره داشت و خاطرنشان كرد: برای رفع این مشكلات بالغ بر ۲۰ درصد اعتبار سال جاری این اداره كل بزودی تخصیص خواهد یافت. حسن نیا با اشاره به اینكه استان سمنان یكی از پرترددترین محورهای مواصلاتی كشور را دارد، خاطرنشان كرد: رفع مشكلات ساختاری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای به روند عرضه خدمات به مسافران و ترانزیت كالا كمك قابل توجهی خواهد نمود. وی بر لزوم بهبود وضعیت تردد در محور ترانزیتی تهران-مشهد تاكید نمود.

1398/03/31
21:12:58
5.0 / پنج
4142
تگهای خبر: ارز , حمل و نقل , خدمات , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیمان سیمان