پیش بینی تولید ۴۴۰ هزار تن دانه های روغنی در ۹۸

پیش بینی تولید ۴۴۰ هزار تن دانه های روغنی در ۹۸

سیمان: مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد كشاورزی پیش بینی نمود امسال بیشتر از 440 هزار تن انواع دانه های روغنی در كشور تولید شود.


به گزارش سیمان به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، علیرضا مهاجر اظهار نمود: امیدوار بودیم امسال بتوانیم ركورد ۵۰۰ هزار تن تولید دانه های روغنی را بشكنیم ولی با عنایت به خسارت سیل پیش بینی می شود امسال بیشتر از ۴۴۰ هزار تن دانه های روغنی تولید نماییم كه ۱۰۰ هزار تن از سال قبل بیشتر خواهد بود.
وی اظهار داشت: امسال ۲۱۰ هزار هكتار كشت كلزا داشتیم كه به خاطر سیل در استان های گلستان، خوزستان، مازندران و لرستان قسمتی از مزارع كلزا به زیر آب رفت.
مهاجر افزود: بیشترین خسارت كلزا به مزارع گلستان وارد شده كه حدود ۱۵ هزار هكتار از مزارع كامل از بین رفت و حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار هكتار با افت محصول مواجه گردید ولی با وجود این مشكلات، بارش ها در مناطق دیگر كشور كاهش تولید را جبران كرد.
مشاور وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: به منظور كاهش وابستگی كشور به دانه های روغنی، وزارت جهاد كشاورزی طرح ۱۰ ساله ای را تهیه كرد كه با اجرای آن ۷۰ درصد نیاز كشور به دانه های روغنی در داخل كشور تأمین خواهد شد.
وی ادامه داد: این اقدام علاوه بر تأمین روغن مورد نیاز و خوراك دام و طیور در داخل كشور، در پایداری تولید و خودكفایی گندم مؤثر است.



1398/03/19
14:52:23
5.0 / پنج
4085
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیمان سیمان