ماشین لباس شویی ركورددار كاهش تولید در لوازم خانگی

ماشین لباس شویی ركورددار كاهش تولید در لوازم خانگی

به گزارش سیمان آمارهای منتشره از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان داده است تولید انواع لوازم خانگی پارسال كاهش داشته و بیش ترین میزان كاهش مربوط به ماشین لباسشویی است.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال قبل ۷۶۹ هزار و ۲۰۰ تلویزیون تولید شده كه نسبت به تولید ۱ میلیون و ۱۱۷ هزارتایی این محصول در سال ۱۳۹۶ حدود ۳۱ درصد كاهش داشته است.
تولید یخچال و فریزر نیز در سال قبل نسبت به سال ۱۳۹۶ با كاهش ۱۲.۷ درصدی روبه رو شده، بطوریكه تولید این محصول از تعداد ۱ میلیون و ۱۰۱ هزار عدد در سال ۱۳۹۶ به ۹۶۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه در سال ۱۳۹۷ رسید.
همچنین طبق این آمار، تولید ماشین لباس شویی در سال قبل نسبت به تولید این محصول در سال ۱۳۹۶ حدود ۳۹.۴ درصد كاهش داشته است. در سال ۱۳۹۶ حدود ۸۹۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شده كه این عدد در سال قبل به ۵۳۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.
در این میان تولید كولر آبی در سال قبل نسبت به سال ۱۳۹۶ كمترین كاهش را داشته است؛ بطوریكه تولید این محصول از ۷۸۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه با ۴.۸ درصد كاهش به ۷۴۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه در سال ۱۳۹۷ رسیده است.
به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، اخیراً حمیدرضا غزنوی - سخنگوی انجمن صنفی تولیدكنندگان لوازم خانگی - با بیان این كه قیمت ها در بازار برمبنای میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود، در پاسخ به اینكه دلیل غیرمنطقی بودن قیمت بعضی از انواع لوازم خانگی در بازار چیست، گفته بود كه عرضه لوازم خانگی در بازار تا حدودی كم است كه دلیل آن كاهش عرضه برخی برندهای خارجی و مشكلاتی است كه در زمینه انتقالات مالی وجود دارد.

از طرف دیگر محمدرضا كلامی - مدیركل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت - نیز در ایام گذشته با بیان این كه به سبب ممنوع شدن واردات لوازم خانگی از سال گذشته، جایگزین كردن كسری بازار نیاز به زمان داشت اظهار داشت كه پروژه های جدید تعریف شده برای تولید لوازم خانگی به نتیجه رسیده و ورود تولیدات جدید قیمت ها را متعادل خواهدنمود.



1398/03/15
22:29:21
5.0 / پنج
4552
تگهای خبر: بازار , تجارت , تولید , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان