مهر خبر می دهد؛

تركیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند می ماند؟

تركیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند می ماند؟

سیمان: در حالیكه مدیرعامل سابق هما در مراسم تودیع خود از آغاز مجدد سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های تركیه از جمعه ۲۰ اردیبهشت آگاهی داده بود، معاون وزیر راه از آن اظهار بی اطلاعی كرد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، از ۱۰ آبان سال قبل كه ممانعت فرودگاه های تركیه از سوخت گیری هواپیماهای ایرانی به بهانه تحریم ها شروع شد تا كنون این معضل به بیشتر فرودگاه های غرب آسیا و اروپا تسری یافته و با وجود مذاكرات گوناگون، این معضل همچنان باقی است.
با این حال تركیه به سبب داشتن بیشترین تعداد پرواز با ایران كه بگفته علی عابدزاده به روزانه ۱۰۰ پرواز و بگفته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شركت های هواپیمایی به سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر رسیده است، از مهم ترین كشورهایی است كه باید مشكل سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در این كشور برطرف شود.
فرزانه شرفبافی مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باز در مراسم تودیع خود در اولین روز هفته گذشته به سوژه ممانعت ترك ها از سوخت گیری هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه های تركیه اشاره و اظهار نمود: مقرر است از جمعه این هفته (روز گذشته ۲۰ اردیبهشت) سوخت گیری هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه جدید استانبول از سر گرفته شود.
این در حالی است كه جاهد تورهان، وزیر حمل و نقل تركیه در هشتمین نشست كمیسیون مشترك حمل و نقل ایران و تركیه كه سپس ۷ سال در هفته نخست اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، دو طرف رایزنی هایی درباب امكان سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های این كشور انجام داده و به توافقاتی دست یافته بودند كه بگفته مدیرعامل سابق هما، ۲۰ اردیبهشت آغاز صدور مجوز سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در تركیه تعیین شده بود.
معاون وزیر راه: از آغاز مجدد سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در تركیه اطلاعی ندارم
علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره اینكه آیا سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در تركیه عملیاتی شده یا خیر گفت: در نشست كمیسیون مشترك حمل و نقل ایران و تركیه عمدتاً درباره توسعه همكاری ها صحبت شد.
وی افزود: قرار بوده تركیه ای ها به هواپیماهای ما سوخت بدهند ولی هنوز نتوانسته ایم با دیگر كشورها به توافق برسیم. من در جریان نیستم كه ترك ها روز جمعه به هواپیماهای ایرانی سوخت رسانی كرده اند یا خیر.
معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره كرد: قرار بود ترك ها ظرف دو هفته از زمان مذاكره ای كه در ۹ اردیبهشت ماه با ایران داشتند، به هواپیماهای ما سوخت رسانی كنند. اما معین نمی باشد كه این اتفاق رخ داده یا خیر.
به گفته عابدزاده، هم اكنون فشار آمریكا بر این كشور برای تشدید تحریم های ایران بسیار بالاست و امكان اجرایی شدن توافقاتی كه با ما داشته اند، كمی بعید به نظر می آید.


منبع:

1398/02/21
14:53:32
5.0 / پنج
4242
تگهای خبر: ایران , تحریم , حمل و نقل , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
سیمان سیمان