رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام كرد:

خسارت ۱۲۶ میلیارد ریالی سیلاب به معادن استان سمنان

خسارت ۱۲۶ میلیارد ریالی سیلاب به معادن استان سمنان

سیمان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: سیلاب های ابتدایی سالجاری بیشتر از ۱۲۶ میلیارد ریال به معادن استان لطمه رسانده است.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، بهروز اسودی با بیان این خبر اضافه كرد: زیرساخت های حدود ۲۵ معدن در استان سمنان متحمل خسارت به ارزش ۱۲۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال شده است.
وی با اشاره به نوع خسارات وارده به این معادن، اشاره كرد: زیرساختهای معدنی شامل ساختمان، تجهیزات و ماشین آلات، راه دسترسی و بخش عملیاتی و كارگاه های استخراج معادن شهرستان های دامغان، گرمسار، سرخه و میامی خسارت دیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان درصد خسارت وارده اظهار نمود: این تعداد معادن در زمینه تولید محصولات معدنی از قبیل گچ، كنستانتره مس، زغال سنگ، منگنز، سنگ لاشه، فلورین و مس فعالیت می نمایند كه زیرساختهای آنها از بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است.
اسودی با اشاره به سهم حدود ۲ هزار نفری این معادن در اشتغال استان اشاره كرد: بیشترین خسارت وارده در بخش راه دسترسی معادن و كارگاه های استخراج است كه از این حیث راه دسترسی معدن جنوب آرسك دامغان بوط ۱۰۰ درصد تخریب شده است و همین طور كارگاه های استخراج معدن هلالان و معدن سرآسیاب دامغان بطور ۸۰ درصد تخریب و لطمه دیده است.
وی عنوان كرد: برآورد كامل میدانی از میزان خسارت ها در حال انجام می باشد تا تمهیدات لازم برای جبران خسارت ها و پشتیبانی از واحدهای لطمه دیده در نظر گرفته شود و مطمئناً از تمام ظرفیت ها در جهت خدمت رسانی و جبران خسارت ها استفاده خواهیم كرد و برای رفع آنها مساعدت خواهد شد.





منبع:

1398/02/16
15:11:49
5.0 / پنج
4265
تگهای خبر: ارز , تجارت , تولید , ساختمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیمان سیمان