وزیر راه خبر داد؛

تدوین ضوابط فنی جدید برای بهسازی راه ها

تدوین ضوابط فنی جدید برای بهسازی راه ها

به گزارش سیمان وزیر راه و شهرسازی از اعزام ۱۲ هزار راهدار، راهساز و پیمانكاران به لرستان و خوزستان اطلاع داد و اظهار داشت: تهیه ضوابط فنی جدید برای بهسازی راه ها و راه اندازی پل های جدید در دستور كار قرار دارد.



به گزارش سیمان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی كه به منظور بازدید از مناطق سیل زده به استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر كرده است ضمن بازدید از بعضی از محورهای شهرستان كوهرنگ در آن استان در جمع خبرنگاران اظهار نمود: جاده ها و پل های بیشماری در استان به دلیل حجم گسترده بارش ها صدمه دیده اند. با این وجود، راهداران در استان مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند تا هرچه سریع تر راه های این شهرستان و سایر نقاطی كه درگیر سیلاب شده اند، پاكسازی شوند.
وزیر راه و شهرسازی، ایمن سازی هرچه سریع تر راه ها و جاده ها در مقابل نفوذ و نشت آب و آب شستگی را از مهمترین اولویت های در دستور كار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و اضافه كرد: هم اكنون كشور از خشكسالی خارج شده است. با خروج از دوران خشكسالی و ورود به دوران ترسالی نیاز است تا جاده ها تغییراتی در بخشی مقاطع داشته باشند كه در بحث زیرساخت ها به آن توجه خواهیم كرد. همینطور در بحث پل ها و آب روهایی كه از بین رفته اند و خسارت ۱۰۰ درصدی دیده اند، جایگزینی در دستوركار است.
اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت بازسازی ها عنوان نمود و اظهار داشت: پس از مصوبه دولت، مقرر است تا در لیست كل خساراتی كه برآورد كرده ایم استان چهارمحال و بختیاری را در اولویت قرار دهیم و با تهیه برنامه ها و نقش های فنی، و تهیه و نصب و انتخاب پیمانكار عملیات بازسازی را شروع نماییم.
وی در مورد برنامه هایی كه وزارت راه و شهرسازی در استان های خوزستان و لرستان دارد نیز، توضیح داد: همكاران ما در سطح معاون وزیر و مدیران ارشد از بدو وقوع سیل در كشور و بخصوص در لرستان و خوزستان حضور میدانی فعال داشتند و برخی از آنها هنوز برای عید نوروز به خانه های خود نرفتند و به صورت آماده باش بودند.
عضو كابینه دولت دوازدهم اعلام نمود: حدود ۱۲ هزار نفر از كاركنان وزارت راه و شهرسازی در حوزه راهداری و راهسازی بعلاوه پیمانكاران ما كه در سطح كشور بودند، ماشین آلات خویش را به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان گسیل كرده اند.
اسلامی اضافه كرد: الان در استان لرستان بیشتر از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات را وزارت راه و شهرسازی برای امدادرسانی تحت اختیار دارد. فقط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی تنها در شهر پلدختر ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات دارد و اینها در حال فعالیت هستند تا بتوانند راه هایی كه تخریب شده اند را بازگشایی و بازسازی كنند.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری كرد: وزارت راه و شهرسازی با حضور گسترده ای كه با استفاده از تمامی ظرفیت ها در اختیار دارد، ایمنی عبور و مرور را در مسیرها فراهم آورد و با تهیه دستوركارهای فنی جدیدی كه برای بهسازی راه ها و راه اندازی پل های جدید در دستور كار دارد، شرایط متفاوتی را برای آینده با حجم بارش ها به وجود بیاوریم.

1398/01/21
14:49:20
5.0 / پنج
4406
تگهای خبر: راه و شهرسازی , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
سیمان سیمان