عضو هیأت مدیره مجمع عالی كارگران ایران مطرح كرد:

فاصله 300 درصدی حداقل مزد و هزینه معیشت خانوار كارگری

فاصله 300 درصدی حداقل مزد و هزینه معیشت خانوار كارگری

سیمان: یك فعال كارگری اظهار داشت: فاصله میان حداقل مزد كارگران و هزینه حداقلی معیشت یك خانواده بیشتر از ۳۰۰ درصد است.


محمدرضا راهداری زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعیین دستمزد كارگری اظهار نمود: تابحال جلسه ای برای تعیین دستمزد كارگران برای سال آینده برگزار نشده است و انتظار داریم هرچه سریع تر در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: خواسته كارگران درباب تعیین دستمزدها آن است كه معیشت كارگران تأمین شود اما با درصدهایی كه برای افزایش دستمزد عنوان می شود، هیچ گاه معیشت كارگران تأمین نخواهد شد.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی كارگران ایران با اشاره به اینكه فاصله میان حداقل مزد كارگران و هزینه حداقلی معیشت یك خانواده بیشتر از ۳۰۰ درصد است، اشاره كرد: هزینه حداقلی معیشت یك خانواده كارگری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداقل دستمزد یك كارگران حدود یك میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و این فاصله سبب شده شرایط خانوارهای كارگری دشوار شود.

راهداری زاده با اشاره به اینكه حالا هزینه های زندگی كارگران به دلار اما حقوق آنها به ریال است، عنوان كرد: خواسته جامعه كارگری آن است معیشت یك خانوار كارگری تأمین شود برای اینكه در چنین شرایط اقتصادی بحث حیات كارگران مطرح است و با هزینه های موجود حیات خانواده های كارگری در خطر است.

این فعال كارگری اشاره كرد: درآمدهای كارگران كفاف هزینه های زندگی آنها را نمی دهد و جبران فاصله حداقل حقوق كارگران با حداقل هزینه معیشت یك خانوار به راحتی ممكن نیست برای اینكه این فاصله در طول سال های بسیاری به وجود آمده و باید با تصمیماتی كه در این خصوص اتخاذ می شود در یك برنامه چند ساله جبران شود.




1397/12/18
15:33:20
5.0 / پنج
4071
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
سیمان سیمان