دلال بازی به گوشت یخ زده رسید

خرید گوشت منجمد از مردم!

خرید گوشت منجمد از مردم!

به گزارش سیمان بررسی های میدانی نشان از آن دارد كه دلالان برای قالب كردن گوشت یخ زده بعنوان گوشت تازه چرخ كرده، گوشت منجمد را به قیمت كیلویی ۴۰ هزار تومان از مردم خریداری می كنند.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، در چند وقت اخیر به دنبال نوسانات نرخ ارز قیمت خیلی از محصولات روند صعودی به خود گرفت و اقلام خوراكی هم در این افزایش قیمتها حضور قابل ملاحظه ای داشتند. گوشت بعنوان یكی از اقلام سبد خانوار در خلال سال جاری با افزایش قابل توجه قیمت همراه بود تا مسئولین برای جبران این مورد روی به واردات گوشت یخ زده بیاورند كه در شرایط فعلی هر كیلو گوشت منجمد وارداتی به قیمت ۲۹ هزار تومان به متقاضیان با شرایط خاصی عرضه می شود.
دلیل افزایش قیمت گوشت تازه، سود قاچاق دام زنده در خلال رشد قیمت ارز بوده است كه البته اخیراً معاون وزیر جهاد كشاورزی خبر از برنامه جدی برای مبارزه با قاچاق دام زنده داد. در ایام گذشته قیمت گوشت گرم در حدود كیلویی ۱۲۰ هزار تومان هم اعلام گردید كه بررسی های میدانی نشان از آن دارد كه این قیمت مربوط به برخی مناطق شمال تهران است و در دیگر نقاط شهر، این محصول با قیمت پایین تری عرضه می شود. به صورت میانگین قیمت هر كیلو گوشت گوسفندی شقه ۸۸ هزار تومان، گوشت گوساله ۷۸ هزار تومان، سردست گوسفندی ۸۴ هزار تومان و راسته گوسفندی ۸۵ هزار تومان است.
فروشندگان گوشت تازه می گویند كه عرضه گوشت تازه در سطح شهر بسیار كاهش یافته و با رشد قیمت، میزان تقاضا از جانب خانواده ها كمتر شده است. در سوی دیگر بازار گوشت اگر سری به واحدهای توزیع گوشت یخ زده بزنید، متوجه خواهید شد كه گوشت منجمد دولتی با كارت ملی تا سقف پنج كیلو برای مصرف یك سال یك نفر به قیمت ۲۹ هزار تومان عرضه می شود كه برای دریافت این گوشت باید در صف انتظار ایستاد؛ اما نكته قابل توجه آن است كه در كنار افراد متقاضی گوشت یخ زده، دلالانی هستند كه هر كیلو گوشت یخ زده را از افراد به قیمت ۴۰ هزار تومان خریداری می كنند.
بررسی ها نشان از آن دارد كه این دلالان گوشت منجمد را در بعضی از مراكز فروشگاهی و واحدهای صنفی در چارچوب گوشت چرخ كرده به قیمت كیلویی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان عرضه می كنند.
حال با تمامی این تفاسیر به نظر می آید برخی افراد كه قیمت گوشت را كیلویی ۱۲۰ هزار تومان اعلام می كنند، به دنبال آن هستند تا با تولید فضای روانی، متقاضیان را برای خرید گوشت كیلویی ۱۲۰ هزار تومانی آماده كنند تا هر چه سریع تر قیمت گوشت را از محدود ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان برسانند.



1397/11/20
22:43:22
5.0 / پنج
4101
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
سیمان سیمان