معاون وزیر راه خبر داد:

مسیرهای ریلی حومه ای تهران طی ماه های آینده چهارخطه می شود

مسیرهای ریلی حومه ای تهران طی ماه های آینده چهارخطه می شود

به گزارش سیمان مدیرعامل شركت راه آهن از چهار خطه شدن محورهای ریلی حومه ای تهران ـ گرمسار، تهران ـ كرج و تهران ـ پرند طی ماه های آینده اطلاع داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، سعید محمدزاده در گردهمایی فرماندهان پلیس راه آهن كشور با اشاره به اینكه پناه آوردن مردم به پلیس، نشان دهنده مقبولیت و مشروعیت آن است، تصریح كرد: اگر نپذیریم در جنگ اقتصادی هستیم، گرفتار زیان می شویم چون كه شیطان بزرگ با همه اقتدار خود در مقابل نظام ایستاده است.
وی با اشاره به اینكه حمل و نقل ریلی به شكل جدی در تولید اقتصاد پایدار نقش آفرین است، اضافه كرد: اگر موفق شویم حجم بیشتری از بار را از جاده به ریل هدایت نماییم، علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و حفظ محیط زیست، جاده ها و جان مردم را هم حفظ نموده ایم.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، انتقال هر یك تن بار از جاده به ریل، ۳۵ سی سی معادل یك و نیم سنت صرفه جویی در سوخت بوجود می آورد.
محمدزاده افزود: تا آخر امسال ۳۵ میلیارد تن ـ كیلومتر با استفاده از ریل، جابجایی بار خواهیم داشت كه همچنان با ایده آل ها فاصله داریم ضمن اینكه انتقال هر یك مسافر از جاده به ریل در بردهای طولانی ۲۰ سی سی معادل یك سنت و در مسافت های حومه ای، هر یك مسافر كه از جاده به ریل منتقل شود، یك دلار صرفه جویی سوخت خواهد داشت؛ بویژه كه در اطراف تهران تقاضای ۴۰۰ میلیون سفر حومه ای در كریدورهایی كه در آنها ریل وجود دارد، ثبت شده است.
مدیرعامل شركت راه آهن با اشاره به اینكه مسیرهای ملایر ـ كرمانشاه، تهران ـ همدان و تهران ـ ارومیه و احتمالاً قزوین ـ رشت تا آخر سال جاری زیر بار ترافیك مسافر خواهد رفت، اضافه كرد: مسیر میانه ـ تبریز هم سال آینده افتتاح خواهد شد؛ البته پلیس راه آهن در این مسیرهای جدید مستقر نشده و باید فعالیت پلیس در محورهای جدید ریلی تثبیت شود.
پیشرفت ۸۰ درصدی چهارخطه شدن خط آهن تهران- كرج
وی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه در اطراف شهر تهران سالانه یك میلیارد سفر حومه ای انجام می شود كه ۴۰۰ میلیون سفر آن در بخش هایی است كه ریل وجود دارد، اظهار داشت: خط چهارم قطار حومه ای تهران ـ گرمسار، ۸۰ درصد در بخش های زیرسازی و روسازی پیشرفت دارد ضمن اینكه چهار خطه شدن خط آهن تهران ـ كرج هم در حال انجام می باشد اما كل مسیر دو خطه شده و تردد مسافر در آنها در حال انجام می باشد.
تكمیل خط دوم راه اهن تهران-قزوین؛ چهار ماه دیگر
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، تا چهار ماه آینده خط دوم راه آهن تهران ـ قزوین تكمیل شده و امیدواریم مسیر قزوین ـ زنجان هم در دهه فجر سال آینده دو خطه شود. همینطور مسیر راه آهن تهران ـ پرند در بخش هایی از مسیر، چهار خطه شده و ظرفیت قطار حومه ای تهران ـ قم با تراك بندی افزایش می یابد.
مدیرعامل شركت راه آهن خاطرنشان كرد: برای توسعه قطارهای حومه ای ۴۰۰ دستگاه ریل باس نیاز داریم كه باآنكه امكان ساخت ریل باس در كشور وجود دارد اما به دنبال تعیین روشی برای تأمین مالی ساخت ریل باس در داخل هستیم.
وی همینطور از تعلیق تفاهمنامه ساخت مشترك واگن مسافری با یكی از كشورها به علت تحریم های ظالمانه ضد ایران اطلاع داد.
محمدزاده درباره اساسنامه شركت قطارهای حومه ای اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید شركت قطارهای حومه ای تولید شود كه اساسنامه آن در كمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و در صورت تائید آن، در هیئت دولت اجرا می گردد.

1397/11/07
02:09:27
5.0 / پنج
4007
تگهای خبر: ایران , تحریم , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
سیمان سیمان