روغن پالم امسال ارزان می ماند

روغن پالم امسال ارزان می ماند

به گزارش سیمان طبق یك پیش بینی جدید، دورنمای قیمت روغن پالم در سال ۲۰۱۹، به علت رشد ذخایرش در اندونزی و مالزی نشانی از افزایش چشمگیر ندارد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، روبوبانك در جدیدترین پیش بینی خود از بازارهای كالاها اعلام نمود با این وجود انتظار شكل گیری پدیده جوی ال نینو در آسیای جنوب شرقی و تقاضای بالاتر از جانب چین و هند، امكان دارد وضعیت نزولی بازار روغن پالم را تعدیل كند.

در این گزارش تاكید شده كه ۶۵ درصد احتمال تشكیل ال نینو وجود دارد، با این وجود شدت این پدیده جوی مشخص نیست. از آنجائیكه ال نینو با خود آب و هوای خشك را به همراه خواهد آورد، امكان دارد به تولید كمتر روغن پالم در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در آسیای جنوب شرقی منجر شود.

بنا بر گزارش روبوبانك، تقاضا برای روغن پالم از جانب هند و چین مطلوب خواهد بود. واردات این روغن خوراكی از جانب هند در دسامبر بر اساس ماهانه ۶.۷ درصد رشد كرد و به ۱.۱۵ میلیون تن رسید. با این وجود موجودی روغن پالم هند، در اوایل ژانویه سال ۲۰۱۹ به علت مصرف بالاتر در دسامبر، به میزان ۷.۵ درصد كاهش ماهانه داشت و به ۲.۰۲ میلیون تن رسید.

انتظار می رود هند برای ذخیره سازی مجدد، در ژانویه میزان بیش تری روغن پالم وارد كند. كاهش تعرفه واردات هند برای محصولات آسیای جنوب شرقی هم روغن پالم را در مقایسه با سایر روغن ها، جذاب تر خواهد نمود.

در این بین، موجودی روغن پالم به علت مصرف قبل از سال نوی چینی اندك است و در اوایل ژانویه بر اساس سال به سال ۱۹.۸ درصد كاهش داشت و به ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ تن رسید كه امكان دارد سبب شود چینی ها در ژانویه بیش تر خرید كنند. با این وجود ذخایر روغن پالم مالزی به علت رشد اندك صادرات و افت كمتر از حد انتظار تولید در دسامبر، به ركورد ۳.۲ میلیون تن در دسامبر افزایش یافت.

بر اساس گزارش پلاتس، آمار انجمن روغن پالم اندونزی هم نشان داد ذخایر روغن پالم این كشور در نوامبر بر اساس ماهانه ۱۱.۷ درصد كاهش پیدا كرد و به ۳.۹ میلیون تن رسید اما با وجود كاهش ماهانه ذخایر، موجودی روغن پالم در مقایسه با سطح سال ۲۰۱۷ همچنان بالا بود.




1397/11/05
19:44:26
5.0 / پنج
4419
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
سیمان سیمان