رشد محدود قیمت طلای جهانی

رشد محدود قیمت طلای جهانی

سیمان: قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی كه ارزش دلار به سبب نگرانی ها پیرامون تعطیلی طولانی دولت آمریكا و لطمه دیدن اقتصاد این كشور افت كرد، افزایش پیدا كرد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد كرده و به ۱۲۸۳.۳۱ دلار رسید.

در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۱ درصد كاهش، ۱۲۸۲.۶۰ دلار معامله شد.

مایكل مك كارتی، استراتژیست ارشد در شركت "سی ام سی ماركتس" در این باره اظهار نمود: هم اكنون ارزش دلار آمریكا پایین رفته و حمایت خوبی برای طلا فراهم نموده است. با این وجود رشد قیمت طلا به سبب كندی روند خرید سرمایه گذاران، محدود است.

وی در ادامه اضافه كرد: مشكل طلا این است كه مقاومت شدیدی در مرز بین ۱۲۹۰ تا ۱۳۱۰ دلار وجود دارد. افت بیشتر قیمت دلار آمریكا امكان دارد به نفع طلا باشد اما طلا باید مقاومت در محدوده مذكور را بشكند.

شاخص دلار آمریكا در مقابل سبدی از شش ارز بزرگ برای سومین روز كم شد و در معاملات روز جاری ۰.۳ درصد افت كرد.

اما بازارهای سهام آسیایی روز پنج شنبه با دنبال كردن صعود وال استریت، در محدوده مثبت ایستادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا روز چهارشنبه در رویدادی در كاخ سفید اظهار كرده بود آمریكا در مذاكرات تجاری با چین به خوبی عمل می كند و چین مشتاق بستن یك توافق تجاری است.

با این حال طولانی شدن روند تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریكا به سرمایه گذاران ریسكهای متوجه رشد اقتصادی را یادآوری می كند.

گری كودلاو، مشاور اقتصادی كاخ سفید در مصاحبه با شبكه سی ان ان اظهار نمود: اگر تعطیلی دولت در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ ادامه پیدا كند، اقتصاد آمریكا امكان دارد در مدت مذكور رشد صفر را تجربه كند.

در این بین، سرمایه گذاران روی بانك مركزی اروپا متمركز شده اند كه انتظار می رود سیاست پولی خودرا در اولین نشست سال ۲۰۱۹ كه روز جاری برگزار می گردد بدون تغییر حفظ كند.

بر اساس گزارش رویترز، ناظران بازار انتظار دارند بانك مركزی اروپا تهدیدهای فزاینده ای كه برای رشد اقتصاد منطقه یورو وجود دارد را تصدیق كند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد كرد و به ۱۳۴۸.۵۰ دلار رسید. این فلز هفته گذشته به ركورد ۱۴۳۴.۵۰ دلار صعود كرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد كاهش، ۱۵.۳۵ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۷۹۵ دلار ایستاد.




1397/11/04
14:58:21
5.0 / پنج
4073
تگهای خبر: ارز , بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سیمان سیمان