معاون وزیر راه خبر داد:

نخستین كاپوتاژ دریایی كشور، حمل ۲۰هزارتن گندم از بندرامام به چابهار

نخستین كاپوتاژ دریایی كشور، حمل ۲۰هزارتن گندم از بندرامام به چابهار

به گزارش سیمان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای نخستین جابه جایی گندم میان بنادر داخلی كشور با استفاده از ناوگان دریایی اطلاع داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، محمد راستاد در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از آغاز كاپوتاژ دریایی كالاهای اساسی میان بنادر جنوبی كشور اطلاع داد.
بر اساس آنچه معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده، به تازگی نخستین محموله ۲۰ هزار تنی گندم از بندر امام خمینی (ره) با شناورهای داخلی به بندر چابهار منتقل شده است.
به گفته راستاد، پیش بینی سازمان بنادر و دریانوردی، جابه جایی سالانه یك میلیون تن انواع كالا خصوصا كالاهای اساسی میان بنادر جنوبی كشور با استفاده از شناورهای كوچك تر و ناوگان داخلی و ۲۰۰ هزار تن میان بنادر شمالی است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مطلبی كه در فضای مجازی منتشر نموده، از هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی با شركت های بازرگانی دولتی، كشتیرانی و پخش فرآورده های نفتی برای ادامه روند كاپوتاژ كالا میان بنادر داخلی كشور و با استفاده از ناوگان ایرانی اطلاع داده است.
راستاد همینطور معتقد است: منافع كاپوتاژ دریایی كالاهای اساسی میان بنادر داخلی سبب كاهش قابل توجه هزینه های حمل و نقل، مصرف سوخت، تصادفات جاده ای، مشكلات زیست محیطی و ترافیك جاده ای خواهد شد.
گفتنی است مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی قبل از این هم در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و امضای قرارداد سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر كشور در هتل هما، در اظهاراتی از اجرای كاپوتاژ دریایی با استفاده از ناوگان داخلی دفاع كرده و آنرا اقدامی در جهت اشتغالزایی شناورهای كوچك تر دانسته بود.
با این حال وی مانع پیش روی اجرای این روش به جای حمل جاده ای غلات از بندر امام خمینی (ره) به سایر استان های جنوبی كشور را هزینه سوخت برای شناورها دانسته بود.

1397/10/16
14:24:17
5.0 / پنج
4113
تگهای خبر: ایران , بازرگانی , بخش خصوصی , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سیمان سیمان